Lurig Utrustningsfråga!

Monstercliff

Ny medlem
Lurig Utrustningsfråga!
Hej!

För flera år sedan så hyrde jag ett par pjäxor med skidunderlag tror dom hette snowboots eller skiboots el dyl. hittar dom inte nu,, Tänkte om nån här visste vad det var..

Tacksam för svar

Lurig Utrustningsfråga!
Bigfoot kanske?
verleih_bigfoot.gif

Senast ändrad:
Lurig Utrustningsfråga!
Nope tyvärr.
Underlaget sitter fast på pjäxan. Det är exat som en slalompjäxa fast med skidunderlag istället för sula.. Kommer ihåg att det var skitkul att åka, men eftersom dom var så korta så körde man sönder hoppen för slalom och snowboardåkarna.. =(

Fast jag vet inte. kan ju ha varit någon lokal produkt..

MVH Jens

Lurig Utrustningsfråga!
Jag såg en man med såna pjäxor/skidor här i Trysil för någon vecka sedan, han är tydligen nån local som endast åker sånt. Riktigt coolt att se han ta bigjump med dom på.

Lurig Utrustningsfråga!
Jag såg samma kille i trysil förra vintern tror jag, om det inte finns fler.. Har för mig att jag har läst något om dom här på forumet tidigare, har du provat att söka?

Lurig Utrustningsfråga!
Ahh, väcker gammal minnen till liv. En kompis hade ett par som man nån gån lånade, var ett jäklarns äventyr att ta sig fram och var det lite isigt så var det kört, men galet kul hade man iaf.....

Kommer tyvärr int ei håg vad dom heter men det var väl nångång kring början av 90-talet dom fanns på marknaden

Lurig Utrustningsfråga!
Det verkar stämma! Jag fick en nostalgitripp i hjärnan och vill bara få tag på ett par sådana.. Hoppas det är nån som kommer ihåg vad dom heter..

\Jens

Tillbaka
Topp