Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lyxproblem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hallenberg" data-source="post: 466858" data-attributes="member: 3075"><p>Nojlas: Problemet med dom resorna är att dom är så korta. Speciellt när man reser till fjärran tidszoner så hinner man knappt acklimatisera sig innan det är dags att åka hem igen. Vill gärna vara iväg åtminstone 3 veckor. Vilket man iofs skulle kunna ordna genom att ta två resor men dom där resorna har en tendens att vara relativt dyra per dag, speciellt med tanke på vad som faktiskt ingår. Det är bara mina åsikter efter förra årets resa med Langley, inte för att det var dåligt på något vis men som sagt så är jag sugen på något mer konsekvent istället för att vara så låst vid just deras resplan (som tex resulterade i att det varken blev möjlighet till catski eller heliski pga dom rådande förhållandena just exakt dom dagarna det var tanken att det skulle bli av).</p><p></p><p>En liten avstickare... Det sorgliga med den resan var att det var två grupper norrmän på 4-5 pers vardera. Resterande (bortsett från ett nygift par) var svenskar som reste på egen hand + en dansk som mer eller mindre blev adopterad till ena norskgänget =) Mycket trevligt sällskap dock, menade mer på tendensen att svenskar = ensamresenärer, norrmän = glada grupper =P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hallenberg, post: 466858, member: 3075"] Nojlas: Problemet med dom resorna är att dom är så korta. Speciellt när man reser till fjärran tidszoner så hinner man knappt acklimatisera sig innan det är dags att åka hem igen. Vill gärna vara iväg åtminstone 3 veckor. Vilket man iofs skulle kunna ordna genom att ta två resor men dom där resorna har en tendens att vara relativt dyra per dag, speciellt med tanke på vad som faktiskt ingår. Det är bara mina åsikter efter förra årets resa med Langley, inte för att det var dåligt på något vis men som sagt så är jag sugen på något mer konsekvent istället för att vara så låst vid just deras resplan (som tex resulterade i att det varken blev möjlighet till catski eller heliski pga dom rådande förhållandena just exakt dom dagarna det var tanken att det skulle bli av). En liten avstickare... Det sorgliga med den resan var att det var två grupper norrmän på 4-5 pers vardera. Resterande (bortsett från ett nygift par) var svenskar som reste på egen hand + en dansk som mer eller mindre blev adopterad till ena norskgänget =) Mycket trevligt sällskap dock, menade mer på tendensen att svenskar = ensamresenärer, norrmän = glada grupper =P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lyxproblem?
Tillbaka
Topp