Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MA removable MOT airbag NEW
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1044087" data-attributes="member: 80520"><p>Precis som du säger har Mammut två olika system, RAS och PAS. Dock är båda borttagbara! Det är endast de gamla snowpulsesäckarna som inte har borttagbara ballonger, alla det står Mammut på går att skyffla runt som man vill.</p><p></p><p>Egentligen är det inte så stor skillnad på systemen, bortsett från utformningen på ballongen. Den skillnaden ger dock vissa följdskillnader, PAS har bulkigare axelremmar, och skymmer till viss del din sikt när du drar ballongen. Själv har jag ett RAS-system, men det beror mest på att PAS inte fanns när jag köpte min säck. Hade jag köpt idag hade det nog varit dött lopp mellan dem mer eller mindre, min största oro hade varit att de breda axelremmarna hade suttit dåligt.</p><p></p><p>Det finns sjukt många märken på marknaden vid det här laget, men de enda som egentligen har något jag personligen tycker är värt att titta på utöver Mammut (iaf om prisbilden är samma som när jag köpte - dvs att Mammut är 2000-3000 kr billigare än konkurrenter i samma viktklass) är JetForce. En batteridriven ballongsäck från BD/POC. Den är dock helt ny på marknaden, så där får man ju väga mot att ha en förstaårsprodukt på ryggen istället för något mer etablerat och användartestat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1044087, member: 80520"] Precis som du säger har Mammut två olika system, RAS och PAS. Dock är båda borttagbara! Det är endast de gamla snowpulsesäckarna som inte har borttagbara ballonger, alla det står Mammut på går att skyffla runt som man vill. Egentligen är det inte så stor skillnad på systemen, bortsett från utformningen på ballongen. Den skillnaden ger dock vissa följdskillnader, PAS har bulkigare axelremmar, och skymmer till viss del din sikt när du drar ballongen. Själv har jag ett RAS-system, men det beror mest på att PAS inte fanns när jag köpte min säck. Hade jag köpt idag hade det nog varit dött lopp mellan dem mer eller mindre, min största oro hade varit att de breda axelremmarna hade suttit dåligt. Det finns sjukt många märken på marknaden vid det här laget, men de enda som egentligen har något jag personligen tycker är värt att titta på utöver Mammut (iaf om prisbilden är samma som när jag köpte - dvs att Mammut är 2000-3000 kr billigare än konkurrenter i samma viktklass) är JetForce. En batteridriven ballongsäck från BD/POC. Den är dock helt ny på marknaden, så där får man ju väga mot att ha en förstaårsprodukt på ryggen istället för något mer etablerat och användartestat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MA removable MOT airbag NEW
Tillbaka
Topp