Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
mad trix jojo årsmodell 04/05 mittmontering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 206860" data-attributes="member: 20139"><p>tja!</p><p>Pellee har fått allting rätt. jag kör 1 cm bak från "true center", 5 cm fram från "core center".</p><p></p><p>ett par skidor som är helt mittmonterade, dvs true center, kommer bete sig rätt märkligt när man åker på dom. för någon som åker park mycket och, lika mycket baklänges som framlänges, skulle jag rekommendera någonstans mellan true och core center, vilket brukar innebära ungeäfär 3 cm fram från den lilla rekommenderade monteringspunkten på skidan.</p><p></p><p>anledningen till att pro's ofta har nästan helt centermonterat beror på att vi ofta landar baklänges och åker baklänges väldigt fort, som i JOI's fall, 90 knyck in i ett hopp. då behöver vi all tail som finns för att inte ramla i inrunet.</p><p></p><p>mvh</p><p>JW</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 206860, member: 20139"] tja! Pellee har fått allting rätt. jag kör 1 cm bak från "true center", 5 cm fram från "core center". ett par skidor som är helt mittmonterade, dvs true center, kommer bete sig rätt märkligt när man åker på dom. för någon som åker park mycket och, lika mycket baklänges som framlänges, skulle jag rekommendera någonstans mellan true och core center, vilket brukar innebära ungeäfär 3 cm fram från den lilla rekommenderade monteringspunkten på skidan. anledningen till att pro's ofta har nästan helt centermonterat beror på att vi ofta landar baklänges och åker baklänges väldigt fort, som i JOI's fall, 90 knyck in i ett hopp. då behöver vi all tail som finns för att inte ramla i inrunet. mvh JW [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
mad trix jojo årsmodell 04/05 mittmontering?
Tillbaka
Topp