Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mad Trix... Nja, lite mer klös hade jag gillat!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gurra69" data-source="post: 279578" data-attributes="member: 27353"><p>Haha.. Nej, de är faktiskt i fenolplast (bakelit), precis som telefonerna på 50-talet. Alltså, skidorna är inte direkt kassa. Ligger man på skär är de rätt stabila men börjar man dra på rakt ned är det ingen höjdare.</p><p></p><p>Carvingpolis... hehe, nja.. Det är bara rätt kul att alla människor pratar om att de nu minsann köpt carvingskidor. Att de sedan inte vet vad det innebär eller hur man använder dem... det är en annan historia. Media, sportbutiker och leverantörer har "hypat" carvingskidan för folk skall sälja sina "skitraka" så de kan kränga nya till dem. Jag tror inte ens 5% av alla skidåkare har nytta av att det är carvingskidor. Hehe... nu kommer jag nog få många på mig men det är ju det som är kul!</p><p></p><p>Saken var att jag fick de för ett skapligt pris och kände för att börja leka lite mer men det är nog race som gäller för mig. Jag tror jag köper ett par Superspeed eller kanske ett par beggade Supersport 5-star eller något i den stilen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gurra69, post: 279578, member: 27353"] Haha.. Nej, de är faktiskt i fenolplast (bakelit), precis som telefonerna på 50-talet. Alltså, skidorna är inte direkt kassa. Ligger man på skär är de rätt stabila men börjar man dra på rakt ned är det ingen höjdare. Carvingpolis... hehe, nja.. Det är bara rätt kul att alla människor pratar om att de nu minsann köpt carvingskidor. Att de sedan inte vet vad det innebär eller hur man använder dem... det är en annan historia. Media, sportbutiker och leverantörer har "hypat" carvingskidan för folk skall sälja sina "skitraka" så de kan kränga nya till dem. Jag tror inte ens 5% av alla skidåkare har nytta av att det är carvingskidor. Hehe... nu kommer jag nog få många på mig men det är ju det som är kul! Saken var att jag fick de för ett skapligt pris och kände för att börja leka lite mer men det är nog race som gäller för mig. Jag tror jag köper ett par Superspeed eller kanske ett par beggade Supersport 5-star eller något i den stilen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mad Trix... Nja, lite mer klös hade jag gillat!
Tillbaka
Topp