Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Madonna imorgon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1332283" data-attributes="member: 176798"><p>Håller med om storpotatens tips i stort. Ett alternativ är att parkera och ta gondolliften upp i daolasa, min erfarenhet är färre folk och lättare att parkera närmre liften och ungefär samma körtid som till marilleva. Plus bra åkning ner i liftgatan om förutsättningarna är rätt. Dock behöver man ta en extra sittlift sen för att komma över till Madonna så kanske tidsmässigt något sämre.</p><p></p><p>I Folgarida finns en riktigt bra svart pist hela vägen ner i botten men i övrigt mest platt och fullt med skidskolor, barnfamiljer och nybörjare så låter vettigt att prioritera bort. </p><p></p><p>Obs på att det är lite lurigt från Madonna om man är borta vid Laghi tillbaka till marilleva/daolasa, lätt att man tror det är 1 (lång) färre lift att åka än vad det verkligen är, som kan ge stresspåslag sent på eftermiddagen. Jag hade börjat med att så fort som möjligt ta mig till groste och sen jobbat mig ”tillbaka” via spinale och motsatta sida, sen avslutat med några åk mot bilen om tid finns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1332283, member: 176798"] Håller med om storpotatens tips i stort. Ett alternativ är att parkera och ta gondolliften upp i daolasa, min erfarenhet är färre folk och lättare att parkera närmre liften och ungefär samma körtid som till marilleva. Plus bra åkning ner i liftgatan om förutsättningarna är rätt. Dock behöver man ta en extra sittlift sen för att komma över till Madonna så kanske tidsmässigt något sämre. I Folgarida finns en riktigt bra svart pist hela vägen ner i botten men i övrigt mest platt och fullt med skidskolor, barnfamiljer och nybörjare så låter vettigt att prioritera bort. Obs på att det är lite lurigt från Madonna om man är borta vid Laghi tillbaka till marilleva/daolasa, lätt att man tror det är 1 (lång) färre lift att åka än vad det verkligen är, som kan ge stresspåslag sent på eftermiddagen. Jag hade börjat med att så fort som möjligt ta mig till groste och sen jobbat mig ”tillbaka” via spinale och motsatta sida, sen avslutat med några åk mot bilen om tid finns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Madonna imorgon
Tillbaka
Topp