Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Magfire vs Crusade/Extrem PT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iLd0tt0re" data-source="post: 932557" data-attributes="member: 121682"><p>Jag har inte åkt Extrem-skidan men Crusade 189 hade jag en vecka i alperna 2010. Det är en trevlig skida som är ganska allround men den är mer pistorienterad än offpistorienterad tycker jag. För att vara en så pass bred skida är isgreppet riktigt bra och man blir utskjuten ur svängarna. Den stora skoveln (anknäbben) hjälper förvisso till att ge skidan en del flyt i lössnö men jag upplevde den som ganska styv och inte så lekfull utanför pist när det är mjukt. Den liknar en pistskida i sin uppbyggnad om man bortser från de något uppskalade dimensionerna.</p><p></p><p>Crusade passar någon som gillar att köra stort och fort i pist (oavsett före egentligen) men som samtidigt tar några svängar utanför pist då och då. En 70/30 (pist/offpist) skida helt enkelt. Om man vill ha klart mer fokus på offpist finns intressantare alternativ. IMHO.</p><p></p><p>MVH</p><p>Carl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iLd0tt0re, post: 932557, member: 121682"] Jag har inte åkt Extrem-skidan men Crusade 189 hade jag en vecka i alperna 2010. Det är en trevlig skida som är ganska allround men den är mer pistorienterad än offpistorienterad tycker jag. För att vara en så pass bred skida är isgreppet riktigt bra och man blir utskjuten ur svängarna. Den stora skoveln (anknäbben) hjälper förvisso till att ge skidan en del flyt i lössnö men jag upplevde den som ganska styv och inte så lekfull utanför pist när det är mjukt. Den liknar en pistskida i sin uppbyggnad om man bortser från de något uppskalade dimensionerna. Crusade passar någon som gillar att köra stort och fort i pist (oavsett före egentligen) men som samtidigt tar några svängar utanför pist då och då. En 70/30 (pist/offpist) skida helt enkelt. Om man vill ha klart mer fokus på offpist finns intressantare alternativ. IMHO. MVH Carl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Magfire vs Crusade/Extrem PT
Tillbaka
Topp