Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Magiskt i Abisko!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans_Ulefors" data-source="post: 43516"><p>Under de rätta väderförhållanden tillhör Abisko en av mina absoluta </p><p>favoriter i Sverige. Började själv att åka skidor i Kirunafjällen och då </p><p>framförallt i Abisko och Björkliden för drygt trettio år sedan, hittar </p><p>med andra ord ganska bra på Nuolja. Jag var själv uppe i Abisko </p><p>under samma period som Patrick och jag kan bara hålla med om </p><p>att skidåkningen var magisk.</p><p></p><p>Kom hem i söndagskväll efter ett par toppen veckor uppe i fjällen, </p><p>tillbringade större delen av tiden i Björkliden och Riksgränsen. Men </p><p>hann även med några grymma åk i Abisko. Snön är då i alla fall </p><p>ingen bristvara. Vädermässigt fick jag uppleva allt från kraftiga </p><p>snöfall, hårda vindar men framförallt massor av sol. Precis som det </p><p>brukar vara i Kirunafjällen vid den här årstiden.</p><p></p><p>Ett par tre vändor till upp till kirunafjällen hinner jag nog med innan </p><p>skidsässongen är över för min del. Plus en tur till Narvik.</p><p></p><p>Ha Det / Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans_Ulefors, post: 43516"] Under de rätta väderförhållanden tillhör Abisko en av mina absoluta favoriter i Sverige. Började själv att åka skidor i Kirunafjällen och då framförallt i Abisko och Björkliden för drygt trettio år sedan, hittar med andra ord ganska bra på Nuolja. Jag var själv uppe i Abisko under samma period som Patrick och jag kan bara hålla med om att skidåkningen var magisk. Kom hem i söndagskväll efter ett par toppen veckor uppe i fjällen, tillbringade större delen av tiden i Björkliden och Riksgränsen. Men hann även med några grymma åk i Abisko. Snön är då i alla fall ingen bristvara. Vädermässigt fick jag uppleva allt från kraftiga snöfall, hårda vindar men framförallt massor av sol. Precis som det brukar vara i Kirunafjällen vid den här årstiden. Ett par tre vändor till upp till kirunafjällen hinner jag nog med innan skidsässongen är över för min del. Plus en tur till Narvik. Ha Det / Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Magiskt i Abisko!
Tillbaka
Topp