Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Magne traction
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 212941" data-attributes="member: 28391"><p>Jag är ju distributör av prylarna så var gärna skeptiska till det jag säger.</p><p></p><p>Jag har testat Magne i några åk bara. Min uppfattning är att man helt klart får ett bättre skär i pist och man behöver inte anstränga sig så mycket för att få ett bra skär. Jag kunde inte känna att man skulle tappa någon fart på grund av de vågiga kanterna. Det är tredje säsongen nu som Mervin kör med Magne och enligt mina källor så har de testat Magne sedan 2001. Det är fler och fler av deras brädor som har dessa vågiga kanter och det måste innebära att de får mycket positiv feedback, annars skulle de inte fortsätta med det.</p><p></p><p>Den kritik jag har hört är att det kan vara lite svårare att komma ur skäret, att brädan liksom fastnar i underlaget. Detta var dock inget som jag kände av när jag testade.</p><p></p><p>På snowboardsverige.se finns en kille som kallar sig PerthGlory. Han har en Gnu med Magne som han har testat ordentligt. Kontakta gärna honom om ni vill ha en mer opartisk och utförlig recension.</p><p></p><p>Vad gäller slipning så funkar det bra. En bra handslip fungerar utmärkt om man vet hur man ska använda den. Ska man maskinslipa den får man nog ta det lite lugnare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 212941, member: 28391"] Jag är ju distributör av prylarna så var gärna skeptiska till det jag säger. Jag har testat Magne i några åk bara. Min uppfattning är att man helt klart får ett bättre skär i pist och man behöver inte anstränga sig så mycket för att få ett bra skär. Jag kunde inte känna att man skulle tappa någon fart på grund av de vågiga kanterna. Det är tredje säsongen nu som Mervin kör med Magne och enligt mina källor så har de testat Magne sedan 2001. Det är fler och fler av deras brädor som har dessa vågiga kanter och det måste innebära att de får mycket positiv feedback, annars skulle de inte fortsätta med det. Den kritik jag har hört är att det kan vara lite svårare att komma ur skäret, att brädan liksom fastnar i underlaget. Detta var dock inget som jag kände av när jag testade. På snowboardsverige.se finns en kille som kallar sig PerthGlory. Han har en Gnu med Magne som han har testat ordentligt. Kontakta gärna honom om ni vill ha en mer opartisk och utförlig recension. Vad gäller slipning så funkar det bra. En bra handslip fungerar utmärkt om man vet hur man ska använda den. Ska man maskinslipa den får man nog ta det lite lugnare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Magne traction
Tillbaka
Topp