Magnetraction

Nosskire

Medlem
Magnetraction
Har aldrig åkt på en bräda med Magnetraction, hur känns det och vad är det för skillnad? Har förstått att man får inihelvetes grepp på is men utöver det?

Ser liksom inga nackdelar med att ha det...

Magnetraction
Det negativa jag har hört är att en del upplever att brädan liksom fastnar i skäret och det är svårt att komma loss.

Det är väl i ärlighetens namn inte särskilt många i Sverige som kört på Magne Traction, så det är nog svårt att få några kommentarer.

Lib-Techs åkare på Sverigenivå, Erik Karlsson, har kört på en Travis Rice nu i ett par veckor och han är helt stokad på brädan. En kille nere i Skåne köpte ett demoex av Gnu Riders Choice MTX i våras och var väldigt nöjd efter en veckas ordentlig åkning.

Själv har jag testat i typ 5-10 åk och har för lite tid på brädan för att kunna recensera ordentligt. Mina intryck är att skäret på hårt underlag blir bättre och att man inte behöver anstränga sig lika mycket för att få bra skär.

Magnetraction
Tack för ett bra svar.

Vill åka til Wasabergen och teståka lib tech brädorna 1-3 december men tror inte jag får det.
Ligger på sjukhus nu i med punkterad lunga :S. Blir troligen utskriven imorgon men ska ta det lugnt i några veckor...

Suck..: Som jag ser det är det ända tillfället att teståka libtech i Sverige i december. ska maila och fråga dem också.

Finns säkerligen möjlighet för mig att testa i st.anton men jag vill ha brädan innan jag åker dit...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp