Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måla om vita skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TopiNieminen" data-source="post: 1295640" data-attributes="member: 164371"><p>Förmågan att flexa tillräckligt i sig är inte problemet, men dessa olika material har olika flex i olika temperaturer. Olika flex orsakar antingen sträckningar eller krympningar i det tillagda materialet, gjuter du in ett lager sprayfärg eller gummifärg, så sitter den kvar oavsett den blir stäckt eller krympt. Du kan prova limma fast en plåt över skidan så får du se att den för modligen att lossna innan går av.</p><p>Jag tycker att du ska göra lite prover hemma och komma med konkreta svar när det har fungerat och därmed bidra med svar till tråden. Tro kan du göra i kyrkan.</p><p>Och du vet exakt hur skidorna konstruktion ser ut och varför saker inte spricker i dess olika laminat.</p><p>Jag har aldrig haft eller kommer att ha behov att ändra utseende på mina skidor så jag tänker lägga ned någon tid detta i praktiken.</p><p>Har dock fixat lite problem med laminat i skidor och de har hållit men har aldrig laminerat om hela skidans yta. Behöver man göra det så finns det några olika vägar att gå och då kan man passa på att ändra utseendet på top sheet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TopiNieminen, post: 1295640, member: 164371"] Förmågan att flexa tillräckligt i sig är inte problemet, men dessa olika material har olika flex i olika temperaturer. Olika flex orsakar antingen sträckningar eller krympningar i det tillagda materialet, gjuter du in ett lager sprayfärg eller gummifärg, så sitter den kvar oavsett den blir stäckt eller krympt. Du kan prova limma fast en plåt över skidan så får du se att den för modligen att lossna innan går av. Jag tycker att du ska göra lite prover hemma och komma med konkreta svar när det har fungerat och därmed bidra med svar till tråden. Tro kan du göra i kyrkan. Och du vet exakt hur skidorna konstruktion ser ut och varför saker inte spricker i dess olika laminat. Jag har aldrig haft eller kommer att ha behov att ändra utseende på mina skidor så jag tänker lägga ned någon tid detta i praktiken. Har dock fixat lite problem med laminat i skidor och de har hållit men har aldrig laminerat om hela skidans yta. Behöver man göra det så finns det några olika vägar att gå och då kan man passa på att ändra utseendet på top sheet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måla om vita skidor
Tillbaka
Topp