Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måla om vita skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="czklvgn" data-source="post: 1295669" data-attributes="member: 80793"><p>jag har dragits med i en lavin i firnpasset för en jävla massa år sen, och då hade jag min fars gamla lavinsnöre faktiskt! jag va själv, dålig sikt, drevat massor,ungdomlig och allt för pigg. första gången jag var där, visste inte hur stor sluttning jag var på så tänkte att nu får lavinsnöret komma fram(trots att jag var själv så tänkte jag att det kanske blir lättare för nån annan att hitta min döda kropp om det skulle gå illa), så det röda 15meter långa snöret släpade bakom mig upp för firnpasset. jag var på turskidor utan stighudar, på den tiden jag vallade för fäste! så när det var för brant bar jag skidorna, och just i toppen av passet så släppte hela sluttningen. tumlade ner men när allt stannade var jag endå på toppen av snön på nått sätt, med lavinsnöret intrasslat i armar och skidor och stavar! inga skador och nyfikenhet gjorde att jag fortsatte upp och sen ner på rabots glaciär och ner till singi och vidare mot kebnekaise fjällstation. lavinsnöret använde jag och min far sen för att säkra oss när vi skulle laga skorsten på lagårn, 4mm nylonsnöre. bra snöre detdär men att använda det som fallskydd eller nått som har med lainer att göra är ju inte så funtionellt. men en bra historia. nu skulle jag nog max använda det till att hänga tvätten med</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="czklvgn, post: 1295669, member: 80793"] jag har dragits med i en lavin i firnpasset för en jävla massa år sen, och då hade jag min fars gamla lavinsnöre faktiskt! jag va själv, dålig sikt, drevat massor,ungdomlig och allt för pigg. första gången jag var där, visste inte hur stor sluttning jag var på så tänkte att nu får lavinsnöret komma fram(trots att jag var själv så tänkte jag att det kanske blir lättare för nån annan att hitta min döda kropp om det skulle gå illa), så det röda 15meter långa snöret släpade bakom mig upp för firnpasset. jag var på turskidor utan stighudar, på den tiden jag vallade för fäste! så när det var för brant bar jag skidorna, och just i toppen av passet så släppte hela sluttningen. tumlade ner men när allt stannade var jag endå på toppen av snön på nått sätt, med lavinsnöret intrasslat i armar och skidor och stavar! inga skador och nyfikenhet gjorde att jag fortsatte upp och sen ner på rabots glaciär och ner till singi och vidare mot kebnekaise fjällstation. lavinsnöret använde jag och min far sen för att säkra oss när vi skulle laga skorsten på lagårn, 4mm nylonsnöre. bra snöre detdär men att använda det som fallskydd eller nått som har med lainer att göra är ju inte så funtionellt. men en bra historia. nu skulle jag nog max använda det till att hänga tvätten med [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måla om vita skidor
Tillbaka
Topp