Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 928840" data-attributes="member: 47541"><p>KarroLing, Om Elementen hade levt upp till mina förväntningar så hade inte Pulsen varit värd 700 kr mer för en vanlig användare (obs, för skidpatrull och fjällräddning så är fortfarande Pulsen bäst). Men nu när Element är lite svajig så måste jag ärligt säga att jag inte har ett enkelt svar till dig. </p><p></p><p>Frågan om hur länge en transceiver håller och håller måttet är intressant. Pulse och Pieps DSP har 5-6 år på nacken och rent krasst tror jag inte att man kan kräma ur mer än 4-5 år till ur de plattformarna. OBS! Det här är endast min egen fundering och den är inte särskilt välgrundad. Om man ser på smartphones och datorer så har de betydligt kortare livslängd även om de också går att uppdatera.</p><p></p><p>I din spadlista så sticker G3 Avytech ut. Den enda som jag är riktigt skepiskt mot är Stubain.</p><p></p><p>P.s kolla gärna in vår webshop nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 928840, member: 47541"] KarroLing, Om Elementen hade levt upp till mina förväntningar så hade inte Pulsen varit värd 700 kr mer för en vanlig användare (obs, för skidpatrull och fjällräddning så är fortfarande Pulsen bäst). Men nu när Element är lite svajig så måste jag ärligt säga att jag inte har ett enkelt svar till dig. Frågan om hur länge en transceiver håller och håller måttet är intressant. Pulse och Pieps DSP har 5-6 år på nacken och rent krasst tror jag inte att man kan kräma ur mer än 4-5 år till ur de plattformarna. OBS! Det här är endast min egen fundering och den är inte särskilt välgrundad. Om man ser på smartphones och datorer så har de betydligt kortare livslängd även om de också går att uppdatera. I din spadlista så sticker G3 Avytech ut. Den enda som jag är riktigt skepiskt mot är Stubain. P.s kolla gärna in vår webshop nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Tillbaka
Topp