Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 930469" data-attributes="member: 74439"><p>Intressant tanke och något som jag har funderat över tidigare.</p><p>Ponera följande scenario:</p><p>En lavin går och två av dina kamrater blir helt begravda. En av dem bär en Pulse, den andra bär en annan transciever. Du har själv en Pulse och kan då se att "kamrat 1" visar livstecken, eftersom "kamrat 2" inte har en Pulse får du ingen information om honom eller henne. Hur hanterar du situationen?</p><p>-Ignorerar du informationen från "kamrat 1" och behandlar det hela som om ingen utav dem hade haft en Pulse? -Prioriterar du den som visar livstecken?</p><p>-Prioriterar du "kamrat 2" eftersom du har livstecken från "kamrat 1" och hoppas på att du fortfarande får den informationen när du har grävt upp "kamrat 2"?</p><p></p><p>Även om jag har tänkt en del på det här så vet jag inte hur jag skulle göra faktiskt, hemma i stugvärmen lutar jag åt alternativ ett men det är en helt annan sak uppe på berget...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 930469, member: 74439"] Intressant tanke och något som jag har funderat över tidigare. Ponera följande scenario: En lavin går och två av dina kamrater blir helt begravda. En av dem bär en Pulse, den andra bär en annan transciever. Du har själv en Pulse och kan då se att "kamrat 1" visar livstecken, eftersom "kamrat 2" inte har en Pulse får du ingen information om honom eller henne. Hur hanterar du situationen? -Ignorerar du informationen från "kamrat 1" och behandlar det hela som om ingen utav dem hade haft en Pulse? -Prioriterar du den som visar livstecken? -Prioriterar du "kamrat 2" eftersom du har livstecken från "kamrat 1" och hoppas på att du fortfarande får den informationen när du har grävt upp "kamrat 2"? Även om jag har tänkt en del på det här så vet jag inte hur jag skulle göra faktiskt, hemma i stugvärmen lutar jag åt alternativ ett men det är en helt annan sak uppe på berget... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Tillbaka
Topp