Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 930514" data-attributes="member: 74439"><p>Helt rätt vattendroppe, därför valde jag att skriva "livstecken" och inte "vid liv" men jag var kanske inte tillräckligt tydlig.</p><p>Steg ett är att man måste lita på den information man får från Pulsen. Det gör inte jag, det är lite för primitivt för att jag ska ha någon glädje av den informationen helt enkelt men jag är helt på det klara med att andra gör det.</p><p>Problemet är ju att man bara får en chans, det går inte att "göra om göra rätt". Man måste prioritera den ena före den andra, och i efterhand går det inte att kontrollera om man prioritera vare sig rätt eller fel.</p><p></p><p>En följdfråga på dilemmat är om det här är något som diskuteras i gruppen innan man ger sig ut? Är den utan "livsteckenfunktionen" medveten om att han eller hon inte kommer att prioriteras om flera begravs samtidigt? Hur hanterar man då den situationen, låter man aldrig personen utan den funktionen åka först till exempel?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 930514, member: 74439"] Helt rätt vattendroppe, därför valde jag att skriva "livstecken" och inte "vid liv" men jag var kanske inte tillräckligt tydlig. Steg ett är att man måste lita på den information man får från Pulsen. Det gör inte jag, det är lite för primitivt för att jag ska ha någon glädje av den informationen helt enkelt men jag är helt på det klara med att andra gör det. Problemet är ju att man bara får en chans, det går inte att "göra om göra rätt". Man måste prioritera den ena före den andra, och i efterhand går det inte att kontrollera om man prioritera vare sig rätt eller fel. En följdfråga på dilemmat är om det här är något som diskuteras i gruppen innan man ger sig ut? Är den utan "livsteckenfunktionen" medveten om att han eller hon inte kommer att prioriteras om flera begravs samtidigt? Hur hanterar man då den situationen, låter man aldrig personen utan den funktionen åka först till exempel? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Tillbaka
Topp