Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telehawk" data-source="post: 935019" data-attributes="member: 93309"><p>Jag tolkade uttalandet ovan som att även Element sänder "survivability data" - är det någon som kan bekräfta (eller dementera) detta, gärna med hänvisning till officiell information?</p><p></p><p>Jag har förgäves sökt efter information om detta på bl. Mammuts hemsida men hittar inget (det närmaste jag kom var en PDF med jämförelser mellan Element & Pulse men där saknades just den texten...) Såvitt jag kan se så använder även Element w-link frekvensen men sänder <strong>inte </strong>ut information om eventuell rörelse såsom Pulse gör. I så fall stämmer tyvärr inte det Vattendroppe skrev.</p><p></p><p>Är väldigt nära att köpa en Element men då några skidåkarkompisar har Pulse blir det ju intressant att veta om de kan eller inte kan se min "survivability" om jag köper en Element...</p><p></p><p>PS: Prisskillnaden mellan dessa tycks dessutom nu ligga kring 1000:- hos de flesta svenska återförsäljarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telehawk, post: 935019, member: 93309"] Jag tolkade uttalandet ovan som att även Element sänder "survivability data" - är det någon som kan bekräfta (eller dementera) detta, gärna med hänvisning till officiell information? Jag har förgäves sökt efter information om detta på bl. Mammuts hemsida men hittar inget (det närmaste jag kom var en PDF med jämförelser mellan Element & Pulse men där saknades just den texten...) Såvitt jag kan se så använder även Element w-link frekvensen men sänder [b]inte [/b]ut information om eventuell rörelse såsom Pulse gör. I så fall stämmer tyvärr inte det Vattendroppe skrev. Är väldigt nära att köpa en Element men då några skidåkarkompisar har Pulse blir det ju intressant att veta om de kan eller inte kan se min "survivability" om jag köper en Element... PS: Prisskillnaden mellan dessa tycks dessutom nu ligga kring 1000:- hos de flesta svenska återförsäljarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Tillbaka
Topp