Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 951024" data-attributes="member: 51492"><p>Om Pulsetransan bygger på att den som rör sig mest av lavinoffren prioriteras högst är det en idiotisk funktion. Som lavinoffer skall man spara på syret och inte försöka sprattla. Risken är uppenbar att det blir en form av självmordsfunktion. Har egen erfarenhet som lavinoffer, försökte ta mig upp men insåg det lönlösa och bestämde mig att ta det lugnt, somnade av syrebrist och blev som tur var uppgrävd i tid. Hade ingen transa men hade jag haft en Pulse så hade jag kanske istället bränt syre snabbare. Tror att det bästa i mitt eget agerande var att ta det lugnt och snabbt bli medvetslös vilket sparade syre och gav några extra minuter till de som grävde. Kan man hacka apparaten och alltid få den att visa max rörelse? Eller har de cyniska marknadsförarna på Barryvox redan tänkt på det som en option som kostar extra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 951024, member: 51492"] Om Pulsetransan bygger på att den som rör sig mest av lavinoffren prioriteras högst är det en idiotisk funktion. Som lavinoffer skall man spara på syret och inte försöka sprattla. Risken är uppenbar att det blir en form av självmordsfunktion. Har egen erfarenhet som lavinoffer, försökte ta mig upp men insåg det lönlösa och bestämde mig att ta det lugnt, somnade av syrebrist och blev som tur var uppgrävd i tid. Hade ingen transa men hade jag haft en Pulse så hade jag kanske istället bränt syre snabbare. Tror att det bästa i mitt eget agerande var att ta det lugnt och snabbt bli medvetslös vilket sparade syre och gav några extra minuter till de som grävde. Kan man hacka apparaten och alltid få den att visa max rörelse? Eller har de cyniska marknadsförarna på Barryvox redan tänkt på det som en option som kostar extra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Mammut - Element Barryvox
Tillbaka
Topp