Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 85865" data-source="post: 826401"><p>Men seriöst! Hur många är det inte som går och köper massa saker när de egentligen kan spara dom pengarna? Att spara undan 4500 spänn är inte svårt! Kan man inte det så har man ju inte råd. Att många, precis innan backarna öppnar, lägger ca 7000 på nya kläder är det ingen som reagerar över. Det är ofta inte ens ett behov utan bara det att jag inte vill ha samma outfit två år i rad. Självklart blir grejerna slitna efter drygt 100 dagars åkning och det finns faktiskt ett behöv av nytt men åkningen är ju, som jag ser det, viktigast. Jag måste ju prioritera!</p><p></p><p>Ska inte propagera över hur ni ska använda era pengar. Det är inte det som den här tråden handlar om men börja tänk lite! (Kan även tillägga att jag själv inte är ett praktexempel!)</p><p></p><p><strong>Lite mer om ämnet:</strong></p><p>Den längsta perioden du kan köpa liftkort idag är 16 dagars (förutom säsongskort), vilket kostar 2690;- som vuxen. Det är billigaste priset (onlinepris). Dubblar du 16 så blir det 32, alltså ungefär en månad. Dubblar du 2690 blir det 5380;-! Skulle det nu finnas månadskort så skulle det ju bli billigare än det dubbla av 16 dagar men tror inte det skulle kunna bli mer än et tusenlapp billigare. WIPS så är du på samma summa som säsongskortet! Känns som det kan vara därför denna lösning inte finns.</p><p></p><p><strong>Sammanfattning</strong> av min lilla rapport är alltså att:</p><p>Säsongskorten är reda sjukt billiga (mycket pengar, men billiga)! Jag menar..skulle jag betala månadsvis vill jag nog inte lägga mer än 600 spänn. Det är vad bar, ungdomar och seniorer (reducerat pris) betalar för två dagar!</p><p><strong>Månadskort fungerar alltså inte.</strong> Tråkigt men sant..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 85865, post: 826401"] Men seriöst! Hur många är det inte som går och köper massa saker när de egentligen kan spara dom pengarna? Att spara undan 4500 spänn är inte svårt! Kan man inte det så har man ju inte råd. Att många, precis innan backarna öppnar, lägger ca 7000 på nya kläder är det ingen som reagerar över. Det är ofta inte ens ett behov utan bara det att jag inte vill ha samma outfit två år i rad. Självklart blir grejerna slitna efter drygt 100 dagars åkning och det finns faktiskt ett behöv av nytt men åkningen är ju, som jag ser det, viktigast. Jag måste ju prioritera! Ska inte propagera över hur ni ska använda era pengar. Det är inte det som den här tråden handlar om men börja tänk lite! (Kan även tillägga att jag själv inte är ett praktexempel!) [b]Lite mer om ämnet:[/b] Den längsta perioden du kan köpa liftkort idag är 16 dagars (förutom säsongskort), vilket kostar 2690;- som vuxen. Det är billigaste priset (onlinepris). Dubblar du 16 så blir det 32, alltså ungefär en månad. Dubblar du 2690 blir det 5380;-! Skulle det nu finnas månadskort så skulle det ju bli billigare än det dubbla av 16 dagar men tror inte det skulle kunna bli mer än et tusenlapp billigare. WIPS så är du på samma summa som säsongskortet! Känns som det kan vara därför denna lösning inte finns. [b]Sammanfattning[/b] av min lilla rapport är alltså att: Säsongskorten är reda sjukt billiga (mycket pengar, men billiga)! Jag menar..skulle jag betala månadsvis vill jag nog inte lägga mer än 600 spänn. Det är vad bar, ungdomar och seniorer (reducerat pris) betalar för två dagar! [b]Månadskort fungerar alltså inte.[/b] Tråkigt men sant.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Tillbaka
Topp