Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mholm" data-source="post: 826602" data-attributes="member: 45596"><p>Tänkte på det också. Idén i sig är bra, problemet tror jag är att varje delbetalning blir för liten. Ponera att jag köper ett säsongskort för ungefär 4500sek. Beloppet delas upp på fem delbetalningar á 900sek styck, det vill säga ungefär 1000sek mindre än vad ett veckokort kostar (pris för vuxen under högsäsong). </p><p></p><p>Alltså skulle Skistar förmodligen förlora en hel del på denna delbetalning. Många veckoturister skulle förmodligen välja att köpa säsongskort och delbetala dessa, men då endast göra en eller möjligtvis två delbetalningar och sedan strunta i resten? Man skulle alltså kunna köpa ett tvåmånaders säsongskort för 1800 spänn. Åtta veckor till priset av två!</p><p></p><p>Detta skulle kanske gå att lösa på något sett? Förlusten/skillnaden blir dock ej lika stor om man räknar på försäsongspriser. </p><p></p><p>Håller mitt resonemang?</p><p></p><p>Edit: Går kanske att lösa genom ett avtal där kunden förbinder sig att betala alla delbetalningar till Skistar? Betalar man inte blir då följderna värre än att man bara inte kommer igenom liftspärren.</p><p></p><p>Edit2: "Åtta veckor till priset av två!" Åtta veckor till priset av en, ska det naturligtvis vara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mholm, post: 826602, member: 45596"] Tänkte på det också. Idén i sig är bra, problemet tror jag är att varje delbetalning blir för liten. Ponera att jag köper ett säsongskort för ungefär 4500sek. Beloppet delas upp på fem delbetalningar á 900sek styck, det vill säga ungefär 1000sek mindre än vad ett veckokort kostar (pris för vuxen under högsäsong). Alltså skulle Skistar förmodligen förlora en hel del på denna delbetalning. Många veckoturister skulle förmodligen välja att köpa säsongskort och delbetala dessa, men då endast göra en eller möjligtvis två delbetalningar och sedan strunta i resten? Man skulle alltså kunna köpa ett tvåmånaders säsongskort för 1800 spänn. Åtta veckor till priset av två! Detta skulle kanske gå att lösa på något sett? Förlusten/skillnaden blir dock ej lika stor om man räknar på försäsongspriser. Håller mitt resonemang? Edit: Går kanske att lösa genom ett avtal där kunden förbinder sig att betala alla delbetalningar till Skistar? Betalar man inte blir då följderna värre än att man bara inte kommer igenom liftspärren. Edit2: "Åtta veckor till priset av två!" Åtta veckor till priset av en, ska det naturligtvis vara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Tillbaka
Topp