Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BataZion" data-source="post: 826690" data-attributes="member: 98886"><p>När jag flyttade upp till Åre hade jag aldrig någonsin varit här förut.</p><p>Jag viste inte att standarden att leva här är dyrare än andra ställen.</p><p>Att du får mindre kvar av lönen för att du betalar mera i skatt.</p><p>Att det finns ett minimalt utbud på jobb från maj till lucia så man får ha 2-3 jobb för att överleva!</p><p>Jag va väldigt naiv och tänkte att allt löser sig.</p><p>Men efter ett år här så märker jag att vissa förändringar hade behövts för att underlätt för vissa och samtidigt låta alla njuta av glädjen. Ok att 95% av folk som bor här i centrala Åre är överklass det förnekar jag inte men vafan ni kan ju inte vara sånna egon och böra se längre än era egna näsor.</p><p>Både jag och min tjej ska ha lift kort så då blir det att vi får köpa mitt ena månaden och hennes nästa det är ju bara löjligt att hon ska få vänta så länge för jag är mer kåt på att åka. </p><p>Hade detta systemet funnits hade vi båda kunnat köpt våra lift kort samtidigt</p><p>Men jag vill att alla som vill ska få vara med, vare sig du har rika föräldrar som du bara behöver lyfta på luren så får dom pengar till den stackars underklassens barn som gör allt för att överleva. Det ska inte spela roll vem du e alla borde få njuta ska det va så svårt att hålla med om det??</p><p>Jag menar sluta va så jävla mån om att det är bara ni som ska få åka på ert exklusiva berg. Att det inte hade varit lika "fint" om vem som helst hade kunnat åka där. Ni borde skämmas!</p><p>SVERIGE BEHÖVER FÄRRE EGON!</p><p>Och fler folk som ser lösningar inte problem som resten av er folket som lever här i världen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BataZion, post: 826690, member: 98886"] När jag flyttade upp till Åre hade jag aldrig någonsin varit här förut. Jag viste inte att standarden att leva här är dyrare än andra ställen. Att du får mindre kvar av lönen för att du betalar mera i skatt. Att det finns ett minimalt utbud på jobb från maj till lucia så man får ha 2-3 jobb för att överleva! Jag va väldigt naiv och tänkte att allt löser sig. Men efter ett år här så märker jag att vissa förändringar hade behövts för att underlätt för vissa och samtidigt låta alla njuta av glädjen. Ok att 95% av folk som bor här i centrala Åre är överklass det förnekar jag inte men vafan ni kan ju inte vara sånna egon och böra se längre än era egna näsor. Både jag och min tjej ska ha lift kort så då blir det att vi får köpa mitt ena månaden och hennes nästa det är ju bara löjligt att hon ska få vänta så länge för jag är mer kåt på att åka. Hade detta systemet funnits hade vi båda kunnat köpt våra lift kort samtidigt Men jag vill att alla som vill ska få vara med, vare sig du har rika föräldrar som du bara behöver lyfta på luren så får dom pengar till den stackars underklassens barn som gör allt för att överleva. Det ska inte spela roll vem du e alla borde få njuta ska det va så svårt att hålla med om det?? Jag menar sluta va så jävla mån om att det är bara ni som ska få åka på ert exklusiva berg. Att det inte hade varit lika "fint" om vem som helst hade kunnat åka där. Ni borde skämmas! SVERIGE BEHÖVER FÄRRE EGON! Och fler folk som ser lösningar inte problem som resten av er folket som lever här i världen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Månadsavgift för säsongs liftkort
Tillbaka
Topp