Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra 102, M6 Mantra (eller Hendryx 917)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1255656" data-attributes="member: 155837"><p>Tack för det klargörandet! Jag är inte ute efter ett par puderplankor och är inte heller speciellt kräsen när det gäller offpistprestanda, men skidorna måste ligga på en anständig grundnivå i lössnö och annan offpist. Då släpper jag helt tanken på nya 917 och begagnade är hopplösa att få tag på (om inte [USER=164371]@TopiNieminen[/USER] är beredd att sälja sina <img class="smilie smilie--emoji" alt="😉" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" title="Winking face :wink:" data-shortname=":wink:" loading="lazy" width="64" height="64" />).</p><p></p><p>Tack för en gedigen jämförelse av M5, M6 och 102! Jag gillar ju stabila skidor. Det är den viktigaste egenskapen i skidan jag söker, så jag är inte orolig för att 102:an skulle bli för mycket. Å andra sidan vill jag gärna ha en skida som inte bara är stabil, utan även har ett litet, litet uns av kvickhet och snabbhet när jag känner för det. Det var anledningen till att jag bytte bort mina Rhino Chaser, trots att jag älskade dem. Skillnaden mellan M6 och 102 är väl egentligen hårfin. Jag skulle bli nöjd med båda. Om jag låter ekonomin bestämma, blir det ett par 102:or från fjolåret. Det är bara designen som förändrats. Om min fåfänga får styra, blir det årets M6:a. De är betydligt snyggare, enligt min helt egna uppfattning. Och en liten aning mer allround.</p><p></p><p>Mjo, jag hade säkert gillat den modellen, men jag har bestämt mig för att sätta en helt godtycklig gräns vid 102 mm midja. Över den gränsen tror jag mig tappa i kvickhet och jag tror dessutom att Bonzon fortfarande är en rätt bastant best. Jag gillar som sagt bastanta skidor, men de båda Mantrorna är tillräckligt bastanta och dessutom en liten portion kvickare. Föreställer jag mig. <img class="smilie smilie--emoji" alt="😊" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png" title="Smiling face with smiling eyes :blush:" data-shortname=":blush:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1255656, member: 155837"] Tack för det klargörandet! Jag är inte ute efter ett par puderplankor och är inte heller speciellt kräsen när det gäller offpistprestanda, men skidorna måste ligga på en anständig grundnivå i lössnö och annan offpist. Då släpper jag helt tanken på nya 917 och begagnade är hopplösa att få tag på (om inte [USER=164371]@TopiNieminen[/USER] är beredd att sälja sina 😉). Tack för en gedigen jämförelse av M5, M6 och 102! Jag gillar ju stabila skidor. Det är den viktigaste egenskapen i skidan jag söker, så jag är inte orolig för att 102:an skulle bli för mycket. Å andra sidan vill jag gärna ha en skida som inte bara är stabil, utan även har ett litet, litet uns av kvickhet och snabbhet när jag känner för det. Det var anledningen till att jag bytte bort mina Rhino Chaser, trots att jag älskade dem. Skillnaden mellan M6 och 102 är väl egentligen hårfin. Jag skulle bli nöjd med båda. Om jag låter ekonomin bestämma, blir det ett par 102:or från fjolåret. Det är bara designen som förändrats. Om min fåfänga får styra, blir det årets M6:a. De är betydligt snyggare, enligt min helt egna uppfattning. Och en liten aning mer allround. Mjo, jag hade säkert gillat den modellen, men jag har bestämt mig för att sätta en helt godtycklig gräns vid 102 mm midja. Över den gränsen tror jag mig tappa i kvickhet och jag tror dessutom att Bonzon fortfarande är en rätt bastant best. Jag gillar som sagt bastanta skidor, men de båda Mantrorna är tillräckligt bastanta och dessutom en liten portion kvickare. Föreställer jag mig. 😊 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra 102, M6 Mantra (eller Hendryx 917)?
Tillbaka
Topp