Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cruxet" data-source="post: 385319" data-attributes="member: 17435"><p>Jag är 172/66 och benstark. Jag kör på ett par 177 cm Mantra i Sverige och tycker det funkar finfint, de är snabbsvängda i skogen och de fungerar bra även i hög fart. Har man tur och det kommer ett dump så funkar de fint där också. Jag skulle INTE vilja gå upp till ett par 184:or i svenska förhållanden möjligtvis som en storabergsskida i Alperna men då skulle Gotaman passa bättre. </p><p></p><p>Jag körde förra säsongen på ett par 190 Gotama (05/06-modellen) så jag gillar långa skidor, men det är klart mer ändamålsenligt med ett par 177 Mantror i Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cruxet, post: 385319, member: 17435"] Jag är 172/66 och benstark. Jag kör på ett par 177 cm Mantra i Sverige och tycker det funkar finfint, de är snabbsvängda i skogen och de fungerar bra även i hög fart. Har man tur och det kommer ett dump så funkar de fint där också. Jag skulle INTE vilja gå upp till ett par 184:or i svenska förhållanden möjligtvis som en storabergsskida i Alperna men då skulle Gotaman passa bättre. Jag körde förra säsongen på ett par 190 Gotama (05/06-modellen) så jag gillar långa skidor, men det är klart mer ändamålsenligt med ett par 177 Mantror i Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Tillbaka
Topp