Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 385509" data-attributes="member: 26232"><p>Ja? Jag är 174 cm, väger 5-10 kg mindre än honom och trivs grymt bra på 184:an. </p><p></p><p></p><p>Min rekommendation är baserad på bl.a. en veckas åkning i Sälen och Trysil förra julen. De som var där då minns hur mycket och bra snö det var då... Hade det varit frågan om bottenlöst puder hade jag rekommenderat en annan (bredare men inte nödvändigtvis längre) skida.</p><p></p><p></p><p>Vem har påstått att skidlängd och kroppslängd är direkt proportionella?</p><p></p><p>Med tanke på att du upplever Seth:en som fladdrig så tror jag inte att Mantra i 184 kommer att vara några problem... Bäst är såklart att test-åka. I och med att de styvat upp Mantra:n för årets modell skulle nog 177:an säkert också kunna funka, men jag tror att du kommer att ha roligare med 184:an.</p><p></p><p>Edit: För att förtydliga så är det gamla (svarta) Mantran jag kör på. Jag testade 07/08:an en dag i våras men då blev det inte så himla mycket piståkning eftersom det bjöds på lite för bra snö utanför. Det märks att 07/08:an är aningens styvare, men det är ingen våldsam skillnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 385509, member: 26232"] Ja? Jag är 174 cm, väger 5-10 kg mindre än honom och trivs grymt bra på 184:an. Min rekommendation är baserad på bl.a. en veckas åkning i Sälen och Trysil förra julen. De som var där då minns hur mycket och bra snö det var då... Hade det varit frågan om bottenlöst puder hade jag rekommenderat en annan (bredare men inte nödvändigtvis längre) skida. Vem har påstått att skidlängd och kroppslängd är direkt proportionella? Med tanke på att du upplever Seth:en som fladdrig så tror jag inte att Mantra i 184 kommer att vara några problem... Bäst är såklart att test-åka. I och med att de styvat upp Mantra:n för årets modell skulle nog 177:an säkert också kunna funka, men jag tror att du kommer att ha roligare med 184:an. Edit: För att förtydliga så är det gamla (svarta) Mantran jag kör på. Jag testade 07/08:an en dag i våras men då blev det inte så himla mycket piståkning eftersom det bjöds på lite för bra snö utanför. Det märks att 07/08:an är aningens styvare, men det är ingen våldsam skillnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Tillbaka
Topp