Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 385540" data-attributes="member: 40931"><p>Jag baserer mina fakta på att jag själv väger ca 72-75 och tycker mina mantra 184 är väldigt snälla mot mig. Känns verkligen som ett par leksaker man åker runt på, men ändå bra stabilitet så länge de hålls på skär. För mig är de lättåkta på gränsen till för lättåkta, Dom tvingar mig aldrig att jobba, utan man kan lägga i cruise kontrollen så lätt på de här skidorna och ändå ha ett smidigt och snabbt flyt i åkningen med absolut minimum ansträngning.</p><p></p><p>Men då är jag 183cm och inåkt på laggen...</p><p></p><p>Peter: om jag fattar det rätt så tittar han på att köpa fjolårsmodellen. Alltså inte årets uppstyvade variant.</p><p></p><p>Jag är ledsen, men jag läste inte ditt inlägg helt ordentligt förra gången. Såg bara vikten och att du jämförde mellan gotama och mantra. Det är nog motiverat med 177orna. Du skriver ju att du prövat dom och gillat dom, och gillar man ett par skidor behöver man inte titta längre. Man skall bara lyssna så mycket på vad andra har och säga, det är ju trots allt en själv som ska åka på skidorna. Hur man själv egentligen uppfattar dem i slutändan kan ingen annan påverka.</p><p></p><p></p><p>Men det är klart att du ska ha Mantra framför Gotama i svenska förhållanden. Jag kör mina mantra i alperna och älskar deras mångsidighet. Det är bara när det är djup snö och måttlig lutning jag önskar att jag hade mer bärighet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 385540, member: 40931"] Jag baserer mina fakta på att jag själv väger ca 72-75 och tycker mina mantra 184 är väldigt snälla mot mig. Känns verkligen som ett par leksaker man åker runt på, men ändå bra stabilitet så länge de hålls på skär. För mig är de lättåkta på gränsen till för lättåkta, Dom tvingar mig aldrig att jobba, utan man kan lägga i cruise kontrollen så lätt på de här skidorna och ändå ha ett smidigt och snabbt flyt i åkningen med absolut minimum ansträngning. Men då är jag 183cm och inåkt på laggen... Peter: om jag fattar det rätt så tittar han på att köpa fjolårsmodellen. Alltså inte årets uppstyvade variant. Jag är ledsen, men jag läste inte ditt inlägg helt ordentligt förra gången. Såg bara vikten och att du jämförde mellan gotama och mantra. Det är nog motiverat med 177orna. Du skriver ju att du prövat dom och gillat dom, och gillar man ett par skidor behöver man inte titta längre. Man skall bara lyssna så mycket på vad andra har och säga, det är ju trots allt en själv som ska åka på skidorna. Hur man själv egentligen uppfattar dem i slutändan kan ingen annan påverka. Men det är klart att du ska ha Mantra framför Gotama i svenska förhållanden. Jag kör mina mantra i alperna och älskar deras mångsidighet. Det är bara när det är djup snö och måttlig lutning jag önskar att jag hade mer bärighet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra eller Gotama för svenska fjällen?
Tillbaka
Topp