Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra- Vilken längd till mig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_Moden" data-source="post: 1008268" data-attributes="member: 33964"><p>Jag tänker att du kanske ska titta på en annan skida då du tänker köra pist nästan uteslutande. Om svängradien är något som bekymrar dig är nog inte Mantran helt hundra. Det är en tämligen styv skida som kräver mycket kraft för att böjas igenom (vilket är det som mest påverkar radien på svängen). Jag hade kikat på ett par RTM 84 som blir kvickare från kant till kant, har en full men lätt rocker (kommer flyta bra dom dagar du svänger utanför pisten), är mjukare utan att bli fladdriga samt har ett djävulskt isgrepp. Längden 181 känns som en bra längd.</p><p></p><p>För övrigt finns det ju många andra fina skidor med en midja i den klassen som mantran ligger som är betydligt mer svängvilliga. Ska säga att jag gillar Mantran mycket men den kräver fart, teknik och är enligt mig roligast i stora svängar.</p><p></p><p>Lycka till</p><p></p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_Moden, post: 1008268, member: 33964"] Jag tänker att du kanske ska titta på en annan skida då du tänker köra pist nästan uteslutande. Om svängradien är något som bekymrar dig är nog inte Mantran helt hundra. Det är en tämligen styv skida som kräver mycket kraft för att böjas igenom (vilket är det som mest påverkar radien på svängen). Jag hade kikat på ett par RTM 84 som blir kvickare från kant till kant, har en full men lätt rocker (kommer flyta bra dom dagar du svänger utanför pisten), är mjukare utan att bli fladdriga samt har ett djävulskt isgrepp. Längden 181 känns som en bra längd. För övrigt finns det ju många andra fina skidor med en midja i den klassen som mantran ligger som är betydligt mer svängvilliga. Ska säga att jag gillar Mantran mycket men den kräver fart, teknik och är enligt mig roligast i stora svängar. Lycka till Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra- Vilken längd till mig
Tillbaka
Topp