Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs Katana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 422211" data-attributes="member: 46762"><p>Du har åkt mycket, och kan räknas som en relativt stor åkare, okej. Hur bra är du själv , om du skulle sätta ett "betyg"? Klart över medel, avancerad? Hur upplever du Mantran? Ligger du och carvar storslalomsvängar med den i pisten eller blir det lite mitt i mellan?</p><p></p><p>Det du kan göra, vilket jag rekommenderar är att köpa ett par betydligt fetare, runt 110mm eller mer och gärna behålla Mantran som pistskida/varjedagskida.</p><p></p><p>Jag har ett par Lotus 120 som jag nu vill komplettera med ett par styvare friåkningskidor och jag har redan nu bestämt mig för att det blir ett par nya Pro Riders, så om du vill ha något i den bredden så faller min röst på dem, vill du ha bredare så är XXL-version även den ett grymt tips. Fartstabila och breda, min polare som kör med dem klagar inte! Även Nordica Blower på 110mm sägs vara stabil och skall fungera bra till carving till och från offpisten. Katanan är ett bra val, jag har själv inte åkt på den men Mantran tycker jag är en riktigt kompetent skida och om Katanan bara är en breddad Mantra så är det ju inte dåligt direkt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 422211, member: 46762"] Du har åkt mycket, och kan räknas som en relativt stor åkare, okej. Hur bra är du själv , om du skulle sätta ett "betyg"? Klart över medel, avancerad? Hur upplever du Mantran? Ligger du och carvar storslalomsvängar med den i pisten eller blir det lite mitt i mellan? Det du kan göra, vilket jag rekommenderar är att köpa ett par betydligt fetare, runt 110mm eller mer och gärna behålla Mantran som pistskida/varjedagskida. Jag har ett par Lotus 120 som jag nu vill komplettera med ett par styvare friåkningskidor och jag har redan nu bestämt mig för att det blir ett par nya Pro Riders, så om du vill ha något i den bredden så faller min röst på dem, vill du ha bredare så är XXL-version även den ett grymt tips. Fartstabila och breda, min polare som kör med dem klagar inte! Även Nordica Blower på 110mm sägs vara stabil och skall fungera bra till carving till och från offpisten. Katanan är ett bra val, jag har själv inte åkt på den men Mantran tycker jag är en riktigt kompetent skida och om Katanan bara är en breddad Mantra så är det ju inte dåligt direkt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs Katana
Tillbaka
Topp