Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs Katana
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 422408" data-attributes="member: 40931"><p>Angående dynastar XXL bör man vara en mycket avancerad och stark skidåkare för att kunna utnyttja denna skida till fullo, åtminståne i 194 modellen... Med andra ord ingen skida man köper på rekommendation, utan en skida du köper för att du vet att du vill ha den här sortens skida. Enligt min åsikt.</p><p></p><p>Och jämförelsen Mantra vs Katana är svår att göra eftersom jag tycker de är ganska olika skidor. </p><p>Mantran beter sig lite lätt oroligt och vill svänga hela tiden, men är ändå stabila så länge du håller den på skär. </p><p>Katanan går åt det mjukare, lugnare och stabilare hållet, men den är ändå lättjobbad när man lärt sig böja igenom skidan. Och har förstås mycket bättre egenskaper i all sorts mjuk - pudrig som skarig - snö. </p><p></p><p>Jag skulle nog följa råden här och testa nästa års Pro Rider. Verkar vara en mycket kompetent skida. Även fast dom har mjukat upp den lite i tippen är den fortfarande absolut ingen spaghettiskida. Är inte säker, men tror den är ungefär lika hård under fot? Skulle dock absolut tänka mig för två gånger innan jag köper XXL om jag var du.</p><p></p><p></p><p>P.S. Du skriver dock inget om hur du gillade Mantran eller var du tänker säsonga? Skulle göra det lättare att svara...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 422408, member: 40931"] Angående dynastar XXL bör man vara en mycket avancerad och stark skidåkare för att kunna utnyttja denna skida till fullo, åtminståne i 194 modellen... Med andra ord ingen skida man köper på rekommendation, utan en skida du köper för att du vet att du vill ha den här sortens skida. Enligt min åsikt. Och jämförelsen Mantra vs Katana är svår att göra eftersom jag tycker de är ganska olika skidor. Mantran beter sig lite lätt oroligt och vill svänga hela tiden, men är ändå stabila så länge du håller den på skär. Katanan går åt det mjukare, lugnare och stabilare hållet, men den är ändå lättjobbad när man lärt sig böja igenom skidan. Och har förstås mycket bättre egenskaper i all sorts mjuk - pudrig som skarig - snö. Jag skulle nog följa råden här och testa nästa års Pro Rider. Verkar vara en mycket kompetent skida. Även fast dom har mjukat upp den lite i tippen är den fortfarande absolut ingen spaghettiskida. Är inte säker, men tror den är ungefär lika hård under fot? Skulle dock absolut tänka mig för två gånger innan jag köper XXL om jag var du. P.S. Du skriver dock inget om hur du gillade Mantran eller var du tänker säsonga? Skulle göra det lättare att svara... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs Katana
Tillbaka
Topp