Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs The Bridge?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pimpelgas" data-source="post: 355865" data-attributes="member: 75028"><p>Provkörde ett par 185 cm Völkl the Bridge på slasksnö i stryn i somras. Tyckte dom var grumt sköna och lättåkta i vårslasket, gick att ösa fullt utan minsta problem och svängradien kändes precis lagom för mig.</p><p>Har aldrig åkt på den typen av "breda" skidor tidigare (vet att det finns betydligt bredare). Kör annars på ett par gamla monster 70, 184 cm som jag är helnöjd med, men inser att puderdagar å besvärliga fören kan nog bli ännu roligare med lite fetare lagg. Efter att ha kollat völkls hemsida ser jag att the Bridge egentligen skall vara en kompromiss mellan park och freeride. Jag åker ingen park och egentligen borde en skida som tex Mantra passa bättre för min typ av åkning? </p><p>Är därför nyfiken på om någon provat båda dessa skidor och kan skriva lite om ev skillnader?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pimpelgas, post: 355865, member: 75028"] Provkörde ett par 185 cm Völkl the Bridge på slasksnö i stryn i somras. Tyckte dom var grumt sköna och lättåkta i vårslasket, gick att ösa fullt utan minsta problem och svängradien kändes precis lagom för mig. Har aldrig åkt på den typen av "breda" skidor tidigare (vet att det finns betydligt bredare). Kör annars på ett par gamla monster 70, 184 cm som jag är helnöjd med, men inser att puderdagar å besvärliga fören kan nog bli ännu roligare med lite fetare lagg. Efter att ha kollat völkls hemsida ser jag att the Bridge egentligen skall vara en kompromiss mellan park och freeride. Jag åker ingen park och egentligen borde en skida som tex Mantra passa bättre för min typ av åkning? Är därför nyfiken på om någon provat båda dessa skidor och kan skriva lite om ev skillnader? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mantra vs The Bridge?
Tillbaka
Topp