Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron - break down - vems fel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1051325" data-attributes="member: 138899"><p>Tja</p><p>Det är väl oftast den som hyr som förbinder sig att ersätta förstörd utrustning, åka med grejerna utifrån dess förutsättning.</p><p>Om du nu vet med dig att du åker väldigt tufft så kanske du skulle bett om ett par skidor med rejälare bidningar än ett par Baron. Höga Plastbindningar, breda skidor och stentuff körning och kraftig inbromsning skapar ju ett enormt vridmoment, vilket uppenbarligen inte bindningen pallade för. Det åligger väl inte uthyraren att ge dig rätt grejer, utan det är du som i så fall skall värdera om det håller för dig, eller anpassa åkningen efter utrustningen. </p><p>Om det sen, vilket nog inte går att föra i bevis, var så att båda bindningarna var defekta så är det väl en annan sak. Men all juridik står väl i hyreskontraktet du skrev på, och det är skillnad på juridik och sunt förnuft.</p><p>Tur att du inte slog dig sönder och samman.</p><p>Skidor i och bindningarfinns nya och pengar är en värdslig sak.</p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1051325, member: 138899"] Tja Det är väl oftast den som hyr som förbinder sig att ersätta förstörd utrustning, åka med grejerna utifrån dess förutsättning. Om du nu vet med dig att du åker väldigt tufft så kanske du skulle bett om ett par skidor med rejälare bidningar än ett par Baron. Höga Plastbindningar, breda skidor och stentuff körning och kraftig inbromsning skapar ju ett enormt vridmoment, vilket uppenbarligen inte bindningen pallade för. Det åligger väl inte uthyraren att ge dig rätt grejer, utan det är du som i så fall skall värdera om det håller för dig, eller anpassa åkningen efter utrustningen. Om det sen, vilket nog inte går att föra i bevis, var så att båda bindningarna var defekta så är det väl en annan sak. Men all juridik står väl i hyreskontraktet du skrev på, och det är skillnad på juridik och sunt förnuft. Tur att du inte slog dig sönder och samman. Skidor i och bindningarfinns nya och pengar är en värdslig sak. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron - break down - vems fel?
Tillbaka
Topp