Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron - break down - vems fel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 1051328" data-attributes="member: 51492"><p>Är det hyrskidor är uthyraren ansvarig för kontroll och underhåll av grejerna möjligen med undantag om du hyrt säsong och åkt 80 dar utan att han fått en chans att titta till grejerna.</p><p></p><p>Är det inte bristande underhåll är det materialfel vilket är en garantigrej med tillverkaren och om det är slut på garanti så är det uthyrarens bekymmer.</p><p></p><p>Uthyraren kan möjligen gömma sig bakom "onormal användning" men åkte du i pist utan att försöka dig på en 720 i SL hastighet så ska du inte gå på det. Att hänvisa till att enda sättet bindningen kan gå sönder på är genom "onormal åkning" ska du inte heller gå på. Isåfall ska uthyraren kunna bevisa att du verkligen åkt onormalt genom vittne eller video.</p><p></p><p>Kolla noga på brottytan. Har en del av brottytan hunnit oxidera och en del är färsk så är det inte ditt fel alls då bindningen isåfall redan var försvagad.</p><p></p><p>Har du i avtal tagit ett större ansvar så är det kanske kört ändå</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 1051328, member: 51492"] Är det hyrskidor är uthyraren ansvarig för kontroll och underhåll av grejerna möjligen med undantag om du hyrt säsong och åkt 80 dar utan att han fått en chans att titta till grejerna. Är det inte bristande underhåll är det materialfel vilket är en garantigrej med tillverkaren och om det är slut på garanti så är det uthyrarens bekymmer. Uthyraren kan möjligen gömma sig bakom "onormal användning" men åkte du i pist utan att försöka dig på en 720 i SL hastighet så ska du inte gå på det. Att hänvisa till att enda sättet bindningen kan gå sönder på är genom "onormal åkning" ska du inte heller gå på. Isåfall ska uthyraren kunna bevisa att du verkligen åkt onormalt genom vittne eller video. Kolla noga på brottytan. Har en del av brottytan hunnit oxidera och en del är färsk så är det inte ditt fel alls då bindningen isåfall redan var försvagad. Har du i avtal tagit ett större ansvar så är det kanske kört ändå [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron - break down - vems fel?
Tillbaka
Topp