Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron vs Duke eller Tour F12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1138184" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har åkt på 2014 års version i 185cm enbart, så jag kan inte svara för vare sig 193cm-varianten eller garantera att det gäller andra årsmodeller. Men på 185:an jag testade tyckte jag att monteringspunkten satt 2-2,5cm för långt bak, även om man söker en aningen konservativ känsla. Det finns ingen anledning att stå så långt bak. Även om du monterar fram 2cm är det ändå en montering som känns ganska långt bak i förhållande till marknadssnittet. För att vara säker på att inga märken har flyttats mät ut true center och kolla vart märket sitter i förhållande till det. I generella termer kan man väl säga att bakom -10 från TC anses som rejält bakmonterat. -7 till -9 är en montering fortfarande inriktad mot tradtionell balans. Längre fram än så är inte aktuellt på en skida som Spectrum som jag ser det, för då är man för långt från den punkt som skidkonstruktören har byggt skidan för. Men jag vet inte vad -2 från märket innebär i relation till TC. Jag mätte aldrig utan skruvade bara direkt i pisten baserat på känsla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1138184, member: 12152"] Jag har åkt på 2014 års version i 185cm enbart, så jag kan inte svara för vare sig 193cm-varianten eller garantera att det gäller andra årsmodeller. Men på 185:an jag testade tyckte jag att monteringspunkten satt 2-2,5cm för långt bak, även om man söker en aningen konservativ känsla. Det finns ingen anledning att stå så långt bak. Även om du monterar fram 2cm är det ändå en montering som känns ganska långt bak i förhållande till marknadssnittet. För att vara säker på att inga märken har flyttats mät ut true center och kolla vart märket sitter i förhållande till det. I generella termer kan man väl säga att bakom -10 från TC anses som rejält bakmonterat. -7 till -9 är en montering fortfarande inriktad mot tradtionell balans. Längre fram än så är inte aktuellt på en skida som Spectrum som jag ser det, för då är man för långt från den punkt som skidkonstruktören har byggt skidan för. Men jag vet inte vad -2 från märket innebär i relation till TC. Jag mätte aldrig utan skruvade bara direkt i pisten baserat på känsla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Marker Baron vs Duke eller Tour F12
Tillbaka
Topp