Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke och randopjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NickH" data-source="post: 510958" data-attributes="member: 12558"><p>Jag har kört med mina Duke och Garmont Adrenaline pjäxor nu i en dryg säsong och det händer precis samma sak. Men Problemet är främst när man har Vibram sulan, altså gummisulan för touring. Eftersom den flexar lite finns det utrymme för bindningen att tugga lite på bakkanten på pjäxan. Disskuterade detta med Björkis som är verkstadsräv på Udéns i Gbg. Hans lösning var dels att vara väldigt exakt i inställningen och få en tight tådel, samt att köra med alpinsulorna så mycket som möjligt.</p><p></p><p>Förövrigt kan det tilläggas att det var inte helt rätt att få reservdelar till sin Duke nu när Sportsmanship har tagit över agenturen. Skruven för inställningen av tåhöjden lyckades en kille på verkstan i Engelberg att fucka upp så att den behövde bytas. Det tog 6 veckor och mycket strul att få delen och då behövdes även tåplattan bytas. Skruv och platta kom från tyskland men det fanns ingen manual eller instruktioner med. Tillslut lyckades vi lista ut att man fick lossa den genomgående sprinten och plocka isär halva bindningen för att byta tåplattan. Inte roligt att missa två resor med laggen i väntan på delar och ha dem otestade inför morgondagens kanadaresa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NickH, post: 510958, member: 12558"] Jag har kört med mina Duke och Garmont Adrenaline pjäxor nu i en dryg säsong och det händer precis samma sak. Men Problemet är främst när man har Vibram sulan, altså gummisulan för touring. Eftersom den flexar lite finns det utrymme för bindningen att tugga lite på bakkanten på pjäxan. Disskuterade detta med Björkis som är verkstadsräv på Udéns i Gbg. Hans lösning var dels att vara väldigt exakt i inställningen och få en tight tådel, samt att köra med alpinsulorna så mycket som möjligt. Förövrigt kan det tilläggas att det var inte helt rätt att få reservdelar till sin Duke nu när Sportsmanship har tagit över agenturen. Skruven för inställningen av tåhöjden lyckades en kille på verkstan i Engelberg att fucka upp så att den behövde bytas. Det tog 6 veckor och mycket strul att få delen och då behövdes även tåplattan bytas. Skruv och platta kom från tyskland men det fanns ingen manual eller instruktioner med. Tillslut lyckades vi lista ut att man fick lossa den genomgående sprinten och plocka isär halva bindningen för att byta tåplattan. Inte roligt att missa två resor med laggen i väntan på delar och ha dem otestade inför morgondagens kanadaresa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke och randopjäxor
Tillbaka
Topp