Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke Tour-modell?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 625998" data-attributes="member: 13390"><p>Angående Diamir så förstår jag inte hur nån ens kan komma på tanken att åka runt med skiten. Håller? Vadå håller? Det spelar väl för fan ingen roll när den är vridstyv som en schampoflaska... Klart den håller när bygget flexar istället för att gå sönder. </p><p></p><p>Med normala skidor, dvs 110-135mm midja, viker den ju sig så man blir mörkrädd. Diamir är verkligen dynga, om man nu inte skaver runt på 78mm turskidor. Och det gör man ju inte. </p><p></p><p>Dynafit i all ära, men då finns ju istället ingen vettig sko. Dvs fetbort.</p><p></p><p>Då återstår bara Duke. Hade de fått till tådelen, och kanske bantat lite på höjden, så hade den varit kanon. Att man måste ta av skon för att ställa om till lös häl ser jag som en fördel. Att berömma Diamirs funktion där känns rätt så galet. Ni gillar "Instant tele mode" eller?</p><p></p><p>Jag tror F12 kommer funka fint för åkare som är LITE mer turinriktade än målgruppen för Duke. Vridstyv kommer den garanterat vara i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 625998, member: 13390"] Angående Diamir så förstår jag inte hur nån ens kan komma på tanken att åka runt med skiten. Håller? Vadå håller? Det spelar väl för fan ingen roll när den är vridstyv som en schampoflaska... Klart den håller när bygget flexar istället för att gå sönder. Med normala skidor, dvs 110-135mm midja, viker den ju sig så man blir mörkrädd. Diamir är verkligen dynga, om man nu inte skaver runt på 78mm turskidor. Och det gör man ju inte. Dynafit i all ära, men då finns ju istället ingen vettig sko. Dvs fetbort. Då återstår bara Duke. Hade de fått till tådelen, och kanske bantat lite på höjden, så hade den varit kanon. Att man måste ta av skon för att ställa om till lös häl ser jag som en fördel. Att berömma Diamirs funktion där känns rätt så galet. Ni gillar "Instant tele mode" eller? Jag tror F12 kommer funka fint för åkare som är LITE mer turinriktade än målgruppen för Duke. Vridstyv kommer den garanterat vara i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke Tour-modell?
Tillbaka
Topp