Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke Tour-modell?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 626551" data-attributes="member: 35991"><p>Men så himla sköna är inte Naxo, tycker själv att Duke turar bättre förutsatt att man gjort sina knäböj. Naxon har (iaf på bredare och tyngre skidor) svårt att få med sig skidan i sidesteps och vid kickturns, plus att den åker skit och slits snabbt. Finns en anledning till att de konka...</p><p>Diamir gillar jag bättre, men är fortfarande rätt slapp som utförsbindning betraktad.</p><p>Visst, på hälhöjar sidan spöar bägge Duke, kanske skulle startas en namninsamling haha? Marker verkar ju inte direkt smygläsa forum...</p><p></p><p>Så förutsatt att Marker Tour är lika bra på att få med sig skidan runt på vägen upp ser jag ingen anledning till att inte skulle kunna hävda sig i konkurrensen, bara hälhöjarna är någorlunda lätt använda.</p><p></p><p>Sen håller jag helt med om att Dynafit borde kolla på en DIN 14 bindning, jag menar inser de inte freeride potentialen när Eric Hjorleifson är ute och kör riktigt hårt på FT12?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 626551, member: 35991"] Men så himla sköna är inte Naxo, tycker själv att Duke turar bättre förutsatt att man gjort sina knäböj. Naxon har (iaf på bredare och tyngre skidor) svårt att få med sig skidan i sidesteps och vid kickturns, plus att den åker skit och slits snabbt. Finns en anledning till att de konka... Diamir gillar jag bättre, men är fortfarande rätt slapp som utförsbindning betraktad. Visst, på hälhöjar sidan spöar bägge Duke, kanske skulle startas en namninsamling haha? Marker verkar ju inte direkt smygläsa forum... Så förutsatt att Marker Tour är lika bra på att få med sig skidan runt på vägen upp ser jag ingen anledning till att inte skulle kunna hävda sig i konkurrensen, bara hälhöjarna är någorlunda lätt använda. Sen håller jag helt med om att Dynafit borde kolla på en DIN 14 bindning, jag menar inser de inte freeride potentialen när Eric Hjorleifson är ute och kör riktigt hårt på FT12? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke Tour-modell?
Tillbaka
Topp