Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 470924" data-attributes="member: 33485"><p>Körde säsong 07/08 på Dukesen, jättebra bindning men jag trivs inte med den, vilket jag reddan gjort klart tidigare på forumet.</p><p></p><p>Om du kör scratch 140 på 10 hade jag nog övervägt att ta duken istället, dels för att det lämnar mer utrymme för att utvecklas och dels för att bindningarna presterar bättre i mitten av registret. Märkte själv inga stora skillnader när jag hade duken i toppen av skalan, den löste ut som det skulle, men jämfört med andra högdinare, läs 916/920/p15/18, tyckte jag att den släppte lite tidigt (ställde mao duken lite högre), klassiskt marker... Vet dessvärre inte varför det är så men man bör väl också ta hänsyn till att tidigare nämnda bindningar inte är de som släpper lättast heller.</p><p></p><p>Vikten skulle jag tro beror på fjädern, kan kanske hända att fjäderhuset är lite klenare men det vet jag inget om, MnO eller någon annan kanske har koll?</p><p></p><p>Svaret mellan Baron vs. Dukes tror jag således du redan svarat på själv, är du osäker på om det räcker med DIN 12 så ta det säkra före det osäkra och kör på Duke.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 470924, member: 33485"] Körde säsong 07/08 på Dukesen, jättebra bindning men jag trivs inte med den, vilket jag reddan gjort klart tidigare på forumet. Om du kör scratch 140 på 10 hade jag nog övervägt att ta duken istället, dels för att det lämnar mer utrymme för att utvecklas och dels för att bindningarna presterar bättre i mitten av registret. Märkte själv inga stora skillnader när jag hade duken i toppen av skalan, den löste ut som det skulle, men jämfört med andra högdinare, läs 916/920/p15/18, tyckte jag att den släppte lite tidigt (ställde mao duken lite högre), klassiskt marker... Vet dessvärre inte varför det är så men man bör väl också ta hänsyn till att tidigare nämnda bindningar inte är de som släpper lättast heller. Vikten skulle jag tro beror på fjädern, kan kanske hända att fjäderhuset är lite klenare men det vet jag inget om, MnO eller någon annan kanske har koll? Svaret mellan Baron vs. Dukes tror jag således du redan svarat på själv, är du osäker på om det räcker med DIN 12 så ta det säkra före det osäkra och kör på Duke. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Tillbaka
Topp