Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snomolnet" data-source="post: 534794" data-attributes="member: 34598"><p>Jag körde på Baron den här säsongen. Valde dem i stället för duken eftersom de är 150g lättare och 500 pix billigare. Och jag behöver "bara" en bindning som går till DIN 12. Än så länge iaf.</p><p>Men jag har iaf jämfört mina Baron mot min kompis Duke för att kolla vad som skiljer.</p><p>Det som skiljer är:</p><p>Fjädern</p><p>Materialet i de gråa delarna i bakre delen av bindningen.</p><p>Materialet i vingarna fram.</p><p>Materialet i den spak som reglerar om bindningen sätts i gåläge/utförs-läge.</p><p>Kort och gott är de gråa delarna i Duken metal medan de är i hårdplast på Baronen.</p><p>DVS INGA DESIGNSKILLNADER</p><p></p><p>Om ni undrar om plastdelarna håller så har jag inte lyckats köra sönder någon av de detaljer som skiljer, men det känns som att liftslängden för duken kommer att vara lite längre än för baronen. Det finns dock gott om saker som kan gå sönder i stället. Har haft oturen att kvadda ett par bindingar och det som gett vika då har varit tåplattor och en metalbit som används för att ställa bindningen i gåläge/utförs-läge.</p><p></p><p>Så ska du droppa extremhögt, är stor och kör kraftfullt. Eller bara som jag, har lite extra otur med utrustningen så ska du vara medveten om att dina randonne-bindningar kommer att gå sönder förr eller senare. Duke eller Baron kvittar mao, Baron ger dig 500 spänn i fickan som du kan betala sportaffären med för reperationer.</p><p></p><p>/Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snomolnet, post: 534794, member: 34598"] Jag körde på Baron den här säsongen. Valde dem i stället för duken eftersom de är 150g lättare och 500 pix billigare. Och jag behöver "bara" en bindning som går till DIN 12. Än så länge iaf. Men jag har iaf jämfört mina Baron mot min kompis Duke för att kolla vad som skiljer. Det som skiljer är: Fjädern Materialet i de gråa delarna i bakre delen av bindningen. Materialet i vingarna fram. Materialet i den spak som reglerar om bindningen sätts i gåläge/utförs-läge. Kort och gott är de gråa delarna i Duken metal medan de är i hårdplast på Baronen. DVS INGA DESIGNSKILLNADER Om ni undrar om plastdelarna håller så har jag inte lyckats köra sönder någon av de detaljer som skiljer, men det känns som att liftslängden för duken kommer att vara lite längre än för baronen. Det finns dock gott om saker som kan gå sönder i stället. Har haft oturen att kvadda ett par bindingar och det som gett vika då har varit tåplattor och en metalbit som används för att ställa bindningen i gåläge/utförs-läge. Så ska du droppa extremhögt, är stor och kör kraftfullt. Eller bara som jag, har lite extra otur med utrustningen så ska du vara medveten om att dina randonne-bindningar kommer att gå sönder förr eller senare. Duke eller Baron kvittar mao, Baron ger dig 500 spänn i fickan som du kan betala sportaffären med för reperationer. /Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Tillbaka
Topp