Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="A-Pow" data-source="post: 915304" data-attributes="member: 94483"><p>Livar upp tråden med en liten fråga!!</p><p></p><p>Ska inhandla nya skidor till vinterns bravader vilket kommer att bli att par Sidestash med... </p><p></p><p>ja vad ska jag välja? jag vet att jag ska ha Baron eller duken men har svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja?!</p><p></p><p>idag har jag ett par rossignoll axial 120 på mina huvudskidor, som är ställda på DIN 8-10 beroende på vad jag gör. har sulmått 315mm på mina atomic tracker. och väger in mig på en matchvikt på 85kg.</p><p></p><p>duken vet jag kommer vara en bindning som kommer hålla för mig så att jag inte behöver oroa mig att jag kör sönder dom, å andra sidan så känns det onödigt att ligga så långt ner i din skalan, samt att de väger lite mindre (om dock marginellt)</p><p></p><p>gillar blandad körning, allt från slösurfa kring träden och ladda ner för öppna ytor, samt en del pist som man inte kommer ifrån och där brukar jag försöka ta mig igenom så fort jag kan.</p><p></p><p>så till frågan! är osäker på vilken av dessa två modeller jag behöver, och vilka som håller bäst för mig, och som även gör att mina knän håller. så hjälp mig att besluta vad som ska inhandlass vad tror ni skulle passa mig bäst?</p><p></p><p>//A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="A-Pow, post: 915304, member: 94483"] Livar upp tråden med en liten fråga!! Ska inhandla nya skidor till vinterns bravader vilket kommer att bli att par Sidestash med... ja vad ska jag välja? jag vet att jag ska ha Baron eller duken men har svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja?! idag har jag ett par rossignoll axial 120 på mina huvudskidor, som är ställda på DIN 8-10 beroende på vad jag gör. har sulmått 315mm på mina atomic tracker. och väger in mig på en matchvikt på 85kg. duken vet jag kommer vara en bindning som kommer hålla för mig så att jag inte behöver oroa mig att jag kör sönder dom, å andra sidan så känns det onödigt att ligga så långt ner i din skalan, samt att de väger lite mindre (om dock marginellt) gillar blandad körning, allt från slösurfa kring träden och ladda ner för öppna ytor, samt en del pist som man inte kommer ifrån och där brukar jag försöka ta mig igenom så fort jag kan. så till frågan! är osäker på vilken av dessa två modeller jag behöver, och vilka som håller bäst för mig, och som även gör att mina knän håller. så hjälp mig att besluta vad som ska inhandlass vad tror ni skulle passa mig bäst? //A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Baron
Tillbaka
Topp