Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheSweetSpot" data-source="post: 1052885" data-attributes="member: 118560"><p>Hej! </p><p></p><p>Här kommer lite info om KingPin. Jag har köpt ett par för att ha när jag går uppför. Jag har satt dessa KingPin på ett par G3 Synapse och har Baron på mina gamla Hendryx PH att jämföra med. </p><p></p><p>Mitt generella intryck är att de är fantastiskt lätta och fungerar prickfritt i hanteringen av och på och för att gå uppför. Det var jobbig klabbsnö som fastnade under pjäxorna en av dagarna, men det var inga problem att få rent pjäxorna för att få på frambindningen, med dess mer delikata fastsättning (eller bakbindningen heller för den delen). Climbing aids/stieghilfen är lite lättare att sköta än på mina Baron. </p><p></p><p>Jag har ännu inte utsatt dem för några krävande åk så jag kan tyvärr inte göra någon heltäckande bedömning av hur bra de fungerar på det ännu. Jag har kört ett antal åk i backe och provocerat dem lite men upplevde inget negativt med dem. </p><p></p><p>KingPin upplever jag inte som plastiga eller på något sätt billiga, kanske är det climbing aids/stieghilfen som lurar Liedholm ovanför. Tvärtom upplever jag bakbindningen lika genuin och förtroendeingivande som min Baron. </p><p></p><p>Av det Gazza1 skriver tror jag att hen har gjort rätt val och gått på Duke med tanke på att hen inte planerar att gå mycket med skidorna. Går man inte mer än någon timme var femte/tionde åkdag så finns det ingen anledning att gå på något lättare alternativ än Duke/Baron eller motsvarande, skulle jag säga. </p><p></p><p>/Le Prick Sportíf</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheSweetSpot, post: 1052885, member: 118560"] Hej! Här kommer lite info om KingPin. Jag har köpt ett par för att ha när jag går uppför. Jag har satt dessa KingPin på ett par G3 Synapse och har Baron på mina gamla Hendryx PH att jämföra med. Mitt generella intryck är att de är fantastiskt lätta och fungerar prickfritt i hanteringen av och på och för att gå uppför. Det var jobbig klabbsnö som fastnade under pjäxorna en av dagarna, men det var inga problem att få rent pjäxorna för att få på frambindningen, med dess mer delikata fastsättning (eller bakbindningen heller för den delen). Climbing aids/stieghilfen är lite lättare att sköta än på mina Baron. Jag har ännu inte utsatt dem för några krävande åk så jag kan tyvärr inte göra någon heltäckande bedömning av hur bra de fungerar på det ännu. Jag har kört ett antal åk i backe och provocerat dem lite men upplevde inget negativt med dem. KingPin upplever jag inte som plastiga eller på något sätt billiga, kanske är det climbing aids/stieghilfen som lurar Liedholm ovanför. Tvärtom upplever jag bakbindningen lika genuin och förtroendeingivande som min Baron. Av det Gazza1 skriver tror jag att hen har gjort rätt val och gått på Duke med tanke på att hen inte planerar att gå mycket med skidorna. Går man inte mer än någon timme var femte/tionde åkdag så finns det ingen anledning att gå på något lättare alternativ än Duke/Baron eller motsvarande, skulle jag säga. /Le Prick Sportíf [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Tillbaka
Topp