Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1055783" data-attributes="member: 80520"><p>Min erfarenhet av Kingpin har du uppenbarligen redan läst om, men jag tänkte bara fylla i att jag skulle titta mer på beast än på kingpin för att utföra det jobb du beskriver. Jag har aldrig testat beast, men mitt resonemang går ungefär som följer.</p><p></p><p>Jag kör normalt dynafits techbindningar (radical och vertical), och har mycket lite problem med dem. Det finns problem i form av tjuvsläpp, men det är alltså extremt lite, sedan jag "lärde" hur jag ska göra för att kliva i techbindningar har jag haft tre tjuvsläpp på tre säsonger, samtliga när jag körde riktigt fort i uppkörd, återfrusen pist på breda skidor (>115 mm). På kingpin fick jag två tjuvsläpp på en förmiddag på en väldigt nätt skida (<100 mm). Det KAN förstås vara så att det krävs en annan typ av rutin för kliva i kingpin än dynafits techbindningar, men med tanke på att rutinen har att göra med att kliva i tådelen känns det osannolikt i och med att marker har en traditionell tådel på sin binding. Vidare så är tådelen oförändrad frå en klassisk techbindning i kingpin, och det är tådelen som står för största delen av problemen med techbindningar (IMO). Kingping har helt enkelt ingen ökad elasticitet i tådelen, vilket beast har, i alla fall till viss del.</p><p></p><p>Kort sagt, min åsikt är att marker har designat en undermålig tådel, vilket leder till att bindningen faller. Jag har inte själv testat beast, men det är en bindning har som lite mer tid på nacken och som jag själv sett många dunkat på riktigt hårt med på stora skidor utan några problem, som dessutom har en tådel (och häldel) med högre elasticitet en den klassiska techdesignen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1055783, member: 80520"] Min erfarenhet av Kingpin har du uppenbarligen redan läst om, men jag tänkte bara fylla i att jag skulle titta mer på beast än på kingpin för att utföra det jobb du beskriver. Jag har aldrig testat beast, men mitt resonemang går ungefär som följer. Jag kör normalt dynafits techbindningar (radical och vertical), och har mycket lite problem med dem. Det finns problem i form av tjuvsläpp, men det är alltså extremt lite, sedan jag "lärde" hur jag ska göra för att kliva i techbindningar har jag haft tre tjuvsläpp på tre säsonger, samtliga när jag körde riktigt fort i uppkörd, återfrusen pist på breda skidor (>115 mm). På kingpin fick jag två tjuvsläpp på en förmiddag på en väldigt nätt skida (<100 mm). Det KAN förstås vara så att det krävs en annan typ av rutin för kliva i kingpin än dynafits techbindningar, men med tanke på att rutinen har att göra med att kliva i tådelen känns det osannolikt i och med att marker har en traditionell tådel på sin binding. Vidare så är tådelen oförändrad frå en klassisk techbindning i kingpin, och det är tådelen som står för största delen av problemen med techbindningar (IMO). Kingping har helt enkelt ingen ökad elasticitet i tådelen, vilket beast har, i alla fall till viss del. Kort sagt, min åsikt är att marker har designat en undermålig tådel, vilket leder till att bindningen faller. Jag har inte själv testat beast, men det är en bindning har som lite mer tid på nacken och som jag själv sett många dunkat på riktigt hårt med på stora skidor utan några problem, som dessutom har en tådel (och häldel) med högre elasticitet en den klassiska techdesignen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Tillbaka
Topp