Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheSweetSpot" data-source="post: 1056845" data-attributes="member: 118560"><p>Det är en gissning. Jag vet t ex inte hur mycket av de 1800 g som ligger i tådelen. Dessutom så riktar de sig till en köpargrupp som traditionellt är viktmedveten, så det är naturligt för de som jobbar med konstruktionen av bindningen att ha ett starkt medvetande kring vikten. Men det stämmer nog att de inte har prioriterat vikten lika högt. </p><p></p><p>Men jag upplever det som ganska tydligt att KingPin och Beast kommer att dra över en del åkar över på Tech-bindningar. Om några år så kommer det att ha hänt en hel del på bindningsmarknaden. </p><p></p><p>Jag har sett på ett par Diamir. Deras tådel är mycket intresant och jag gissar att både Dynafit och Marker kommer med liknande design inom något år. </p><p></p><p>/.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheSweetSpot, post: 1056845, member: 118560"] Det är en gissning. Jag vet t ex inte hur mycket av de 1800 g som ligger i tådelen. Dessutom så riktar de sig till en köpargrupp som traditionellt är viktmedveten, så det är naturligt för de som jobbar med konstruktionen av bindningen att ha ett starkt medvetande kring vikten. Men det stämmer nog att de inte har prioriterat vikten lika högt. Men jag upplever det som ganska tydligt att KingPin och Beast kommer att dra över en del åkar över på Tech-bindningar. Om några år så kommer det att ha hänt en hel del på bindningsmarknaden. Jag har sett på ett par Diamir. Deras tådel är mycket intresant och jag gissar att både Dynafit och Marker kommer med liknande design inom något år. /. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Duke vs Marker King Pin
Tillbaka
Topp