Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Jester Schizo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ogi-June" data-source="post: 1055883" data-attributes="member: 138200"><p>Vill påstå att var del tå & häl är som vanligt. Det lilla glapp som finns i styr / juster skenorna är tyvärr något som måste finnas där.</p><p>Korrekt justering av förspänning är som vanligt på Marker.</p><p>Att någon Marker "slår " ner pjäxan kan jag inte säga att jag känner igen, däremot saknar man ju det goda "klick" som från en Salomon tex. </p><p></p><p>Vad det beträffar inställningarna utifrån standard är väl enbart "monteringspunkt justeringen + - 3 cm" och den görs ju som sagt med "stjärn infattningen" på tå-delen för att justera fram och tillbaka enkelt. </p><p></p><p>Det enda tips jag kan ge är att "droppa" en lim ( typ hybrid epoxi , silicon ) på den lilla skruven i skenan som </p><p>som låser "sulmåttet". Denna gängas direkt i mothållet med skruven och känns aningen lite vekt. Du vill inte tappa den helt enkelt. ( Och vid dagen för demontering , så är det ingen större sak att avlägsna ).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ogi-June, post: 1055883, member: 138200"] Vill påstå att var del tå & häl är som vanligt. Det lilla glapp som finns i styr / juster skenorna är tyvärr något som måste finnas där. Korrekt justering av förspänning är som vanligt på Marker. Att någon Marker "slår " ner pjäxan kan jag inte säga att jag känner igen, däremot saknar man ju det goda "klick" som från en Salomon tex. Vad det beträffar inställningarna utifrån standard är väl enbart "monteringspunkt justeringen + - 3 cm" och den görs ju som sagt med "stjärn infattningen" på tå-delen för att justera fram och tillbaka enkelt. Det enda tips jag kan ge är att "droppa" en lim ( typ hybrid epoxi , silicon ) på den lilla skruven i skenan som som låser "sulmåttet". Denna gängas direkt i mothållet med skruven och känns aningen lite vekt. Du vill inte tappa den helt enkelt. ( Och vid dagen för demontering , så är det ingen större sak att avlägsna ). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Marker Jester Schizo
Tillbaka
Topp