Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Market The Duke - "vara eller icke vara"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 940032" data-attributes="member: 76971"><p>Om du ska vänta tills nästa år tycker jag du borde köpa guardian. Jag har åkt på duke en säsong och åker på baron nu, har inte haft några direkta problem med någon av dem men ser ett par fördelar med guardian som jag skulle uppskatta. Iom att jag är van vid att tura på tech bindningar så tar jag i regel inte av mig skidorna när jag byter till åkläge och tar av hudarna, något som jag har börjat störa mig lite på med baron/duke.</p><p></p><p>Isbildning i låsmekanismen är i regel inte ett stort problem om man har vett på att rensa bort det innan man "tvingar" tillbaka bindningen i åkläge men kan vara irriterande. Har inte testat guardian eller kollat noga på den, kan hända att det blir lika mkt is på dem så att man måste ta av sig skidorna och rensa innan den går tillbaka i åkläge där med men om inte så är det en klar fördel. </p><p></p><p>Vad gäller hälhöjare så tycker jag markers nya lösning ä riktigt bra, föredrar nog den till salomons variant där bygeln sitter på hälplattan och inte på själva bindningen. </p><p></p><p>Snackar vi vridstyvhet så tror jag marker tar priset nästa år med nya Duke EPF som har betydligt bredare hålmönster. Om det har gjort något för att förhindra det glapp som ofta uppstår i låsmekanismen efter ca 100 åkdagar vet jag inte men det är en nackdel som Duke har och isåfall skulle peka mot guardian.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 940032, member: 76971"] Om du ska vänta tills nästa år tycker jag du borde köpa guardian. Jag har åkt på duke en säsong och åker på baron nu, har inte haft några direkta problem med någon av dem men ser ett par fördelar med guardian som jag skulle uppskatta. Iom att jag är van vid att tura på tech bindningar så tar jag i regel inte av mig skidorna när jag byter till åkläge och tar av hudarna, något som jag har börjat störa mig lite på med baron/duke. Isbildning i låsmekanismen är i regel inte ett stort problem om man har vett på att rensa bort det innan man "tvingar" tillbaka bindningen i åkläge men kan vara irriterande. Har inte testat guardian eller kollat noga på den, kan hända att det blir lika mkt is på dem så att man måste ta av sig skidorna och rensa innan den går tillbaka i åkläge där med men om inte så är det en klar fördel. Vad gäller hälhöjare så tycker jag markers nya lösning ä riktigt bra, föredrar nog den till salomons variant där bygeln sitter på hälplattan och inte på själva bindningen. Snackar vi vridstyvhet så tror jag marker tar priset nästa år med nya Duke EPF som har betydligt bredare hålmönster. Om det har gjort något för att förhindra det glapp som ofta uppstår i låsmekanismen efter ca 100 åkdagar vet jag inte men det är en nackdel som Duke har och isåfall skulle peka mot guardian. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Market The Duke - "vara eller icke vara"
Tillbaka
Topp