Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Märklig lös dynafit-tådel?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vctr" data-source="post: 1053189" data-attributes="member: 136740"><p>Jag kopplar min egen tråd: <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95485" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95485</a></p><p></p><p>Det finns en lång tråd om detta problem med inserts av ojämn kvalité osv på TGR: <a href="http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/241706-Tecnica-Bodacious-Tech-sole-fail!/" target="_blank">http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/241706-Tecnica-Bodacious-Tech-sole-fail!/</a></p><p></p><p>Powderbucket.com, skistores egen lilla community har också en tråd där de tar upp vilka pjäxor som är kompatibla till Beasten, kan ju röra andra techbindningar också:</p><p><a href="http://powderbucket.com/t/dynafit-beast-kompatibilitet/142" target="_blank">http://powderbucket.com/t/dynafit-beast-kompatibilitet/142</a></p><p></p><p>Så som jag förstått är det ett förekommande problem med glapp etc i tech-bindningar. Det verkar i huvudsak bero på två saker: 1) dåliga inserts, både slitage och "produktionsfel". 2) armar/pins på tådelar som inte rör sig som de ska. </p><p></p><p>I mitt fall visade det sig, efter att ha provat med dynafits egna inserts (nya scarpapjäxor köptes) att det är ett produktionsfel alternativt montagefel som ligger till grund för det glapp som jag nämner i högst ovan kopplade tråd. Ena armen på tådelen på en av mina beastbindningar rör sig inte som den ska, den är riktigt styv att luckra på medan de andra är riktigt rörliga. Jag tog kontakt med min lokala butik som kontaktade dynafit som då sa att jag skulle få två helt nya tådelar på garanti eftersom det varit så mycket strul med just beasten. Det har dock gått snart två månader sedan dess så jag väntar ivrigt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vctr, post: 1053189, member: 136740"] Jag kopplar min egen tråd: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95485[/URL] Det finns en lång tråd om detta problem med inserts av ojämn kvalité osv på TGR: [URL]http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/241706-Tecnica-Bodacious-Tech-sole-fail!/[/URL] Powderbucket.com, skistores egen lilla community har också en tråd där de tar upp vilka pjäxor som är kompatibla till Beasten, kan ju röra andra techbindningar också: [URL]http://powderbucket.com/t/dynafit-beast-kompatibilitet/142[/URL] Så som jag förstått är det ett förekommande problem med glapp etc i tech-bindningar. Det verkar i huvudsak bero på två saker: 1) dåliga inserts, både slitage och "produktionsfel". 2) armar/pins på tådelar som inte rör sig som de ska. I mitt fall visade det sig, efter att ha provat med dynafits egna inserts (nya scarpapjäxor köptes) att det är ett produktionsfel alternativt montagefel som ligger till grund för det glapp som jag nämner i högst ovan kopplade tråd. Ena armen på tådelen på en av mina beastbindningar rör sig inte som den ska, den är riktigt styv att luckra på medan de andra är riktigt rörliga. Jag tog kontakt med min lokala butik som kontaktade dynafit som då sa att jag skulle få två helt nya tådelar på garanti eftersom det varit så mycket strul med just beasten. Det har dock gått snart två månader sedan dess så jag väntar ivrigt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Märklig lös dynafit-tådel?!
Tillbaka
Topp