Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Märkliga mått
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 98594" data-attributes="member: 13245"><p>Gubbfan säger väl ungefär samma saker som jag, men jag tycker ändå inte man kan kalla "pistbredingarna", typ G4/AX4, monstr 85, Karma och allt vad de heter för totalt värdelösa i skitsnö. Dock är de, som jag och gubbfan båda skriver, inte lika bra som en skida med mindre skärning. Problemet är bara att all mountain väl också borde innefatta en del pist, och det är inte alla som gillar all ligga och bränna i 100km/h i stora superG-svängar, vilket behövs om det skall bli något nöje med vissa av de bredare skidorna. Personligen gillar jag i och för sig det, och skulle gladeligen ha mina Explosives som enda skida, inklusive för pistkörning. Det är en skida med grymt isgrepp, enda problemet är som sagt att det får gå rätt fort för att den skall vara rolig i pist. </p><p></p><p>Sedan är det rätt mycket en smaksak hur styv och stor man vill ha sin skida. Personligen gillar jag lite biffighet och vill ha tillbaka en del info från terrängen, trots att jag är liten och lätt. Möjligen skulle jag kunna hitta mer kraftbesparande skidorn än de jag har, men jag laddar hellre på några extra vikter på gymet och kör några extra dagar så jag kan klara de skidorna jag har utan att bli alltför utpumpad. Några av mina bekanta gör precis tvärtom och siktar på mycket lättkörda och kraftbesparande skidor, och det funkar ju det med. Det är dock intressant att poängtera hur stor skillnad det kan vara, även i pist, när det gäller hur trött man är efter ett åk. Vissa skidorn åker sig själv, i princip, andra inte, och jag skulle säga att skillnaden i utprestanda inte alltid är jättestor. Det är känslan det handlar om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 98594, member: 13245"] Gubbfan säger väl ungefär samma saker som jag, men jag tycker ändå inte man kan kalla "pistbredingarna", typ G4/AX4, monstr 85, Karma och allt vad de heter för totalt värdelösa i skitsnö. Dock är de, som jag och gubbfan båda skriver, inte lika bra som en skida med mindre skärning. Problemet är bara att all mountain väl också borde innefatta en del pist, och det är inte alla som gillar all ligga och bränna i 100km/h i stora superG-svängar, vilket behövs om det skall bli något nöje med vissa av de bredare skidorna. Personligen gillar jag i och för sig det, och skulle gladeligen ha mina Explosives som enda skida, inklusive för pistkörning. Det är en skida med grymt isgrepp, enda problemet är som sagt att det får gå rätt fort för att den skall vara rolig i pist. Sedan är det rätt mycket en smaksak hur styv och stor man vill ha sin skida. Personligen gillar jag lite biffighet och vill ha tillbaka en del info från terrängen, trots att jag är liten och lätt. Möjligen skulle jag kunna hitta mer kraftbesparande skidorn än de jag har, men jag laddar hellre på några extra vikter på gymet och kör några extra dagar så jag kan klara de skidorna jag har utan att bli alltför utpumpad. Några av mina bekanta gör precis tvärtom och siktar på mycket lättkörda och kraftbesparande skidor, och det funkar ju det med. Det är dock intressant att poängtera hur stor skillnad det kan vara, även i pist, när det gäller hur trött man är efter ett åk. Vissa skidorn åker sig själv, i princip, andra inte, och jag skulle säga att skillnaden i utprestanda inte alltid är jättestor. Det är känslan det handlar om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Märkliga mått
Tillbaka
Topp