Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Martin Willners & Tobias Liljeroth trendspanar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cab" data-source="post: 902737" data-attributes="member: 88273"><p>Sent ska syndaren vakna. Jag har två kommentarer till artikeln i DN och kommentarerna här.</p><p></p><p>Tyvärr har DN, som många andra tidningar, redigerat min text kraftigt och då blir det löjliga meningar som "så kallade stighudar". Självklart är de ingen nyhet i sig utan ett nytt sätt att använda dem. Vi får se hur längdåkarna tar till sig den här produkten men jag tror fortfarande att det var en av Ispos största nyheter. Jag skickade in en text om Ispo som blev till et bildspel med korta bildtexter och då blir det inte alltid klockrent.</p><p></p><p>Så över till hela diskussionen om vad som är en trend. Det är en enorm skillnad på vad som är en trend för Freerides läsare och för DNs läsare. Freerideläsarna har stenkoll på allt som händer medan DNs läsare troligtvis inte har en aning om vad rocker är trots att skidorna har funnits länge på marknaden. När vi skriver en text till DN om Ispos trender så väljer vi självklart trender utifrån vad DNs läsare kommer att se i en vanlig Stadium- eller Intersportbutik den kommande vintern. Och då är färgglada, asymmetriska kläder det allra största även om Armada, Orage, Burton och andra märken som ligger i framkant haft detta flera år.</p><p></p><p>För övrigt kan man inte åka switch på skidor eller snowboard. Det heter fakie och att kalla det för switch är ett hån mot alla skateboardåkare och surfare som verkligen kan åka åt fel håll istället för baklänges.</p><p></p><p>Martin Willners</p><p>Sportfack</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cab, post: 902737, member: 88273"] Sent ska syndaren vakna. Jag har två kommentarer till artikeln i DN och kommentarerna här. Tyvärr har DN, som många andra tidningar, redigerat min text kraftigt och då blir det löjliga meningar som "så kallade stighudar". Självklart är de ingen nyhet i sig utan ett nytt sätt att använda dem. Vi får se hur längdåkarna tar till sig den här produkten men jag tror fortfarande att det var en av Ispos största nyheter. Jag skickade in en text om Ispo som blev till et bildspel med korta bildtexter och då blir det inte alltid klockrent. Så över till hela diskussionen om vad som är en trend. Det är en enorm skillnad på vad som är en trend för Freerides läsare och för DNs läsare. Freerideläsarna har stenkoll på allt som händer medan DNs läsare troligtvis inte har en aning om vad rocker är trots att skidorna har funnits länge på marknaden. När vi skriver en text till DN om Ispos trender så väljer vi självklart trender utifrån vad DNs läsare kommer att se i en vanlig Stadium- eller Intersportbutik den kommande vintern. Och då är färgglada, asymmetriska kläder det allra största även om Armada, Orage, Burton och andra märken som ligger i framkant haft detta flera år. För övrigt kan man inte åka switch på skidor eller snowboard. Det heter fakie och att kalla det för switch är ett hån mot alla skateboardåkare och surfare som verkligen kan åka åt fel håll istället för baklänges. Martin Willners Sportfack [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Martin Willners & Tobias Liljeroth trendspanar!
Tillbaka
Topp