Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
"Måste" hudarna täcka hela bredden?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 994533" data-attributes="member: 12152"><p>Är hudarna exakt skurna, dvs så att stålkanten + någon mm belag syns längs hela vägen tycker jag att det är riktigt svårt att sätta dit dom. Man måste vara riktigt noga. Istället föredrar jag om det är typ 5mm belag fritt på varje sida. </p><p></p><p>En aspekt att beakta är också att breda hudar till breda skidor väger en hel del. Jag har, utöver mina huvudhudar, ett par 65mm-hudar som "ligga-i-ryggan-hudar" som jag använder även för breda skidor. Dom väger ungefär hälften mot ett par hudar i fullbredd. Även om de inte är lika bra att gå med som fullbreda hudar så fungerar det ändå rätt skapligt, speciellt om man splittar dom så att man kan sätta ut dom mot kanterna och låta mitten på skidan vara hudfri istället för kanterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 994533, member: 12152"] Är hudarna exakt skurna, dvs så att stålkanten + någon mm belag syns längs hela vägen tycker jag att det är riktigt svårt att sätta dit dom. Man måste vara riktigt noga. Istället föredrar jag om det är typ 5mm belag fritt på varje sida. En aspekt att beakta är också att breda hudar till breda skidor väger en hel del. Jag har, utöver mina huvudhudar, ett par 65mm-hudar som "ligga-i-ryggan-hudar" som jag använder även för breda skidor. Dom väger ungefär hälften mot ett par hudar i fullbredd. Även om de inte är lika bra att gå med som fullbreda hudar så fungerar det ändå rätt skapligt, speciellt om man splittar dom så att man kan sätta ut dom mot kanterna och låta mitten på skidan vara hudfri istället för kanterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
"Måste" hudarna täcka hela bredden?
Tillbaka
Topp