Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
"Måste" hudarna täcka hela bredden?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larsrudal" data-source="post: 994755" data-attributes="member: 81429"><p>Tror definitivt att detta är lite godtyckligt. Har själv ett par BD Ascension hudar som ursprungligen var skurna för ett par Arno Adam (runt 90 mm midja om jag minns rätt). Sen dess turar man ju på fetare lagg...</p><p></p><p>Splittade mina hudar så att ca 15 cm i varje ände är intakt. Själva snittet är så rakt jag kunde men på inget sätt spikrakt. Hur som helst funkar de bra på mina lagg med 108 mm midja. Om det är isigt i spåret och det brantar på rejält kan det bli lite bakhalt så då får man gå lite försiktigare. Det tar ju också lite längre tid att få på och av hudarna, särskilt om det blåser. </p><p></p><p>Samanfattningsvis tycker jag det är klart funkis och så passar de ju till lagg med olika bredd. Lite lättare borde det ju också bli men jag har så tung utrustning så det känns som det kvittar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larsrudal, post: 994755, member: 81429"] Tror definitivt att detta är lite godtyckligt. Har själv ett par BD Ascension hudar som ursprungligen var skurna för ett par Arno Adam (runt 90 mm midja om jag minns rätt). Sen dess turar man ju på fetare lagg... Splittade mina hudar så att ca 15 cm i varje ände är intakt. Själva snittet är så rakt jag kunde men på inget sätt spikrakt. Hur som helst funkar de bra på mina lagg med 108 mm midja. Om det är isigt i spåret och det brantar på rejält kan det bli lite bakhalt så då får man gå lite försiktigare. Det tar ju också lite längre tid att få på och av hudarna, särskilt om det blåser. Samanfattningsvis tycker jag det är klart funkis och så passar de ju till lagg med olika bredd. Lite lättare borde det ju också bli men jag har så tung utrustning så det känns som det kvittar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
"Måste" hudarna täcka hela bredden?
Tillbaka
Topp