Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
måste man få lov av uppehovsrätten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="svisse" data-source="post: 119478" data-attributes="member: 37255"><p>Om du använder upphovsskyddad musik i ett verk som du sedan säljer så är du skyldig att betala Stim. </p><p>kan liknas vid royalties. Stim för flera låtar kostar en hel del kan jag lova. Skulle de komma på dig med att sälja en film med deras musik i så kan det bli tal om åtal, skadestånd mm. men om du bara använder musiken i en film som du inte tänkt sälja utan bara visa i slutna sällskap. ddvs med polare och liknande så brukar det inte vara någon fara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="svisse, post: 119478, member: 37255"] Om du använder upphovsskyddad musik i ett verk som du sedan säljer så är du skyldig att betala Stim. kan liknas vid royalties. Stim för flera låtar kostar en hel del kan jag lova. Skulle de komma på dig med att sälja en film med deras musik i så kan det bli tal om åtal, skadestånd mm. men om du bara använder musiken i en film som du inte tänkt sälja utan bara visa i slutna sällskap. ddvs med polare och liknande så brukar det inte vara någon fara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
måste man få lov av uppehovsrätten?
Tillbaka
Topp