Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måste man ha turpjäxor för att gå på tur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasM" data-source="post: 1003261" data-attributes="member: 135983"><p>Har samma pjäxa som du och de har ju ganska trevligt flex så de är ganska trevliga trots avsaknad av gångläge. Däremot är skaftvinkeln lite jobbig om man står på platten eller går i pjäxorna. Går man längre sträckor vore ju lägre vikt och tursula trevligt. Det går ju att ta bort en plastbit i hälen för att få lite mindre skaftvinkel dock. </p><p></p><p>Däremot tycker jag att det funkar hyffsat att gå uppför med hudar även med alpinpjäxorna. Spänna upp dem är dock trevligt. Det är iaf inte omöjligt att tura med alpinpjäxor. Även fast det garanterat är trevligare med turpjäxor. </p><p></p><p>Jag kör vidare på mina Krypton men nästa par pjäxor blir nog med gångläge och tursula. Gärna med inserts också om man vill skaffa turbindningar. Nya Dalbello Lupo verkar trevliga. Funderar på om jag ska sälja mina och skaffa mer turinriktade istället men jag avvaktar nog lite</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasM, post: 1003261, member: 135983"] Har samma pjäxa som du och de har ju ganska trevligt flex så de är ganska trevliga trots avsaknad av gångläge. Däremot är skaftvinkeln lite jobbig om man står på platten eller går i pjäxorna. Går man längre sträckor vore ju lägre vikt och tursula trevligt. Det går ju att ta bort en plastbit i hälen för att få lite mindre skaftvinkel dock. Däremot tycker jag att det funkar hyffsat att gå uppför med hudar även med alpinpjäxorna. Spänna upp dem är dock trevligt. Det är iaf inte omöjligt att tura med alpinpjäxor. Även fast det garanterat är trevligare med turpjäxor. Jag kör vidare på mina Krypton men nästa par pjäxor blir nog med gångläge och tursula. Gärna med inserts också om man vill skaffa turbindningar. Nya Dalbello Lupo verkar trevliga. Funderar på om jag ska sälja mina och skaffa mer turinriktade istället men jag avvaktar nog lite [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Måste man ha turpjäxor för att gå på tur?
Tillbaka
Topp