Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
måste man....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 139695" data-attributes="member: 13256"><p>Tjohoo vad givande, fila ner dem istället. Hur mycket, hela skiten eller, varför finns det då stålkanter över huvudtaget?</p><p></p><p>Jag skulle rekommendera att du tar ett bryne eller dyl. och drar av skärpan på stålkanterna fram och eventuellt bak på skidan, dra bara av så de inte är sylvassa längre. På ett par P3 skulle jag nog ta bort den värsta skärpan av kantens första 1,5 dm. Sen får du prova dig fram, upplever du att skidan hugger tar du lite till osv. Upplever du att skidan är svår att få ut ur sväng, dvs att den hänger kvar i svängen mer än du önskar kan du dra av kanten lite baktill också.</p><p></p><p>/eder leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 139695, member: 13256"] Tjohoo vad givande, fila ner dem istället. Hur mycket, hela skiten eller, varför finns det då stålkanter över huvudtaget? Jag skulle rekommendera att du tar ett bryne eller dyl. och drar av skärpan på stålkanterna fram och eventuellt bak på skidan, dra bara av så de inte är sylvassa längre. På ett par P3 skulle jag nog ta bort den värsta skärpan av kantens första 1,5 dm. Sen får du prova dig fram, upplever du att skidan hugger tar du lite till osv. Upplever du att skidan är svår att få ut ur sväng, dvs att den hänger kvar i svängen mer än du önskar kan du dra av kanten lite baktill också. /eder leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
måste man....
Tillbaka
Topp